AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
641

Innerbelysningen delvis defekt. BMW 520d g31 -19

Bm
1
Bmw520g31
BMW 520d xdrive -18
Tjena. Lämnade in min bil på toning tidigare i veckan. När bilen var klar och jag körde hem upptäckte jag att delar av miljöbelysningen slutat fungera. Killen som tonade sa att all belysning fungerade när han ställde ut bilen i kylan.

Vi misstänkte att det kommit in fukt innanför dörrpaneler. Jag har haft bilen i varmgarage i 3 dagar med rutorna nere några centimeter. Fungerar fortfarande inte.

Problemet jag har är:
Höger framdörr fungerar.
Höger bakdörr lyser bara nedre slingan.
Vänster framdörr fungerar inte.
Vänster bakdörr fungerar inte.
Instrumentpanelen fungerar inte.

Det är alltså ljusslingorna i dörrar/instrumentpanelen som inte fungerar.

Jag tänker att om det är fukt så borde det hunnit krypa ut under tiden jag haft den inne i garaget. Sen känns det som om det inte är någon säkring med tanke på att delar av ljuset fungerar.

Har någon upplevt detta problem? Har frågat runt på verkstäder men dom hade aldrig hört något liknande innan.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Oavsett vad firman säger som tonade bilen så kom felet efter deras operaton av bilen. Alltså är ansvaret deras, deras ansvarsförsäkring kanske i första hand. Det är nog svårt att gissa via ett forum vad ett sådant fel på en så ny bil är. Man behöver tillgång till adekvat diagnosutrustning för att verkligen se vad felet är, samt vara kunnig hur man läser av utrustningen korrekt. Jag rekommenderar dig att besöka din auktoriserade verkstad, de bör kunna komma iaf lite vidare.
Lycka till!
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.