AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730

Tips på felkodsläsare till min 330D-2011-vill kunna läsa av luftmassemätare mm.

ne
7
nettodanne
330 D cab -2011
Hej då bilen ibland inte laddar fullt så känns det som ett "glapp".
Ena resan laddar den fullt och nästa resa går den som att den alltid har en för hög växel i.
Den går dock inte i limpmpode utan kan varvas ur fast det tar något längre tid.

Söker felkodsmätare för hobbybruk.

Visa användare
ProPro-medlem
5.122
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hej, jag tycker att om man har behov av att kunna läsa livedata smidigt så är appen Bimmerlink mycket bra. Jag har haft problem med min e61 och haft otrolig nytta av att kunna titta på olika värden under färd. Man kan lägga upp ett eget "Dashboard" med det man vill titta på. Rekommenderad blåtandsadapter är Unicarscan. Du hittar den här Länk (jäv).

Så här la jag upp mitt Dashboard när jag hade lite värmeproblem Länk

Sen kan jag tycka att man ska ha ett Inpa-kit till en e90, då kan man göra "allt" på e-serie bilar inkl sånt som annars renderar ett besök hos auktoriserad BMW verkstad.
Jag tänker då på startspärr som gått i, ELV som låst sig, FRM som låst utgångar till lampor, låst parkeringsvärmare etc. En Windows PC behövs.
Inpa-kit Länk (jäv).

Mvh Ola

Min webshop:
Länk

Mina bilar:
Länk

ne
7
nettodanne
330 D cab -2011
Tack för tips. Ska prova kompisens BMW felkodssökare från Biltema som det visade sig att han hade.
Får vi se om den duger.

Mitt fel är bara vissa resor
Går perfekt ena gången.
Går lite sämre andra gånger. Händer några ggr / vecka.
Typ om fel på luftmassemätare.
Skulle dina verktyg se ett sådant fel?
Får man felkod på det?

Så har bilen börjat dra ström-blev efter byte av ena låskistan,eller så var det bara slumpen. Håller på och provar mig fram där med.

Visa användare
ProPro-medlem
5.122
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Går den riktigt dåligt sätter bilen säkert en felkod.
Man kan nog i princip se allt med mina grejer. Begränsningen brukar ligga hos användaren, händer mig jämt ;-)

Sen om saker inte sätter felkod så får man titta på realtidsdata och se om man kan luska ut något.

Mvh Ola

Min webshop:
Länk

Mina bilar:
Länk

ne
7
nettodanne
330 D cab -2011
Nej den går bara lite sämre men det är jämnt så att säga. Ubnder hela den resan. Skulla man stänga av och starta bilen igen går den oftast som den ska så det händer inte under körning utan vid ett nytt tillfälle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.