|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en Bmw av modell ovan som desvvärre har en del elfel. Misstänker att den haft en del fukt i sig vid tillfälle. För det första fungerar inte knapparna till fönsterhissarna eller elspeglarna på förarsidan. Kan därför varken ställa speglarna eller använda förarhissarna. De bak fungerar utmärkt om man kör dom via bakdörrarna. Den på passargerarsidan funkar ibland, som regel efter jag kopplat bort batteriet, antingen styrboxen bak i vänster bagagebrunn. Inte helt säker då jag gör bägge i samma slängen. Sedan slutar ofta knappen till passargerarsidan fungera efter ett kort tag. Håller jag inne låsknappen på nyckeln så går alla fönster ner, samt panoramataket öppnar sig, om än i lite fel ordning till tider, kör inte bak skyddet helt innan den öppnar taket och «låser» sig. Så alla fönsterhissar fungerar. Håller jag däremot inne låsknappen så går bara höger bakfönster upp samt panoramataket, fast även här i fel ordning till tider. Har lys i alla knappar på förarsidan så är ström dit. Andra fel är att höger bakljus lyser svagare än vänster, fjärrlåset strejkar ibland, men i korta perioder. Brukar räcka med att sätta sig i bilen så funkar det igen. Airbaglampan lyser. Detta kan så klart vara på grund av ett annat fel. Förra ägaren sa att efter batteriet gick tomt så slutade instrumenten fungera en kort stund, hastighet å varvräknare. Tror batteriet börjar bli dåligt så detta kanske kan bidra till viss del. Tänkte börja med att slita ut inredningen i bakluckan och se över jordningspunkter med tanke på höger bakljus. Någon som vart borta i liknande eller vet vad som kan vara fel eller vad jag kan göra för att vidare felsöka? Har mest troligt tillgång till diagnosverktyg, men först till nästa vecka. Vänligen Niklas | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.