|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Airbaglampan och säkerhetsbältet lyser konstant rött. Läst av felkoden som säger: 93AB, airbag passagerare steg 1, intermittent. Försöker rensa felkoden men det går inte? Rengjort alla kablage under sätet. Vad är det troliga felet, vart ska jag börja felsöka? | |
|
Hej, den varnar för passagerarairbagen, den sitter framför passageraren i panelen. Kolla där efter glapp. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Hej Ola! Hur gör jag det, måste jag riva bort hela panelen? Har för mig att i den höga stolpen vid framrutan (passargeraresätet) står det airbag. Sitter den inte där? |
|
|
Vet inte, jag har inte gjort det på e91, på de äldre bilarna var den ju en smidig lucka i panelen... Jag hittade en dålig film men det kanske går att nå kontakterna om man plockar bort handskfacket? Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Länka gärna till filmen! |
|
|
Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Se till att ha full spänningen i batteriet innan du försöker radera felkoder i Airbagsystemet. Alltid batteriladdare på vid Diagnos som helst levererar 15amp. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.