|
|
|
|---|---|
|
God dag, Jag har med viss frustration upptäckt att många av M550D på annons idag på olika sidor, sålts för så mycket lägre priser före dagens handlare, att jag inte vill köpa bilen av dem. Jag vet, de ska ha ut sin marginal, men det skiter jag i! Jag vill köpa direkt av en ägare där priset känns rätt för oss båda. Finns det något sätt att nå ut till eventuella säljare? Kollar någon, någonsin köpesannonser? //Mattias | |
| Du får väl kontakta de privata M550D-ägarna direkt och visa ditt intresse. | |
| Bestäm dig fortare när de dyker upp på blocket ;) | |
| Tydlig trend gällande väldigt många märken och modeller. Det verka även poppa upp bilfirmor på löpande band som suger åt sig det mesta. Med dagens heta begagnatmarknad hinner man inte vara eftertänksam eller tro att man kan pruta 10-tusentals kronor utan då försvinner tillfället allt som oftast om priset är rimligt. Sålde en f11 för ett tag sen med rimlig prislapp. De som bjöd bäst var två bilfirmor varpå bilen hamnade hos den ena. Fick släppa en 10:a ungefär och en vecka senare kom den ut 30’ dyrare. Jag hade ett antal privatpersoner som hörde av sig och ångrade sig men då var det för sent. Långt utlägg bara för att hålla med Löwet :) | |
|
Upptäckte samma med Dodge ram, läggs uppåt 30k-80 dyrare än vecka innan från privat person. Även snöskotrar köps up av firmor nuförtiden ca 20k-30k dyrare än året innan. 7 år gammal skoter kostade ny 2014 ca 100k, nu 70k... Tyskland har vettigare priser. Once a Bimmer, Always a Bimmer. |
|
| Precis så är det. De små bilhandlarnas "vanliga" kanaler för begagnat - auktionsfirmor (såsom BCA, Tradingsolutions, KVD mm), överskott från stora aukt.handlare eller inbyten räcker inte. Det enda som återstår är att skrapa på Blocket. | |
|
I ren vrede hittade jag en halvdoldis till M550D F11 LCI i toppskick relativt lokalt. Det enda som saknas i utrustningsväg är panorama, ventilerade säten och massage. Glodde igenom kärran en halvtimme, provkörning på det och så var handpenningen lagd. Hämtar nästa vecka. Ja, privatägda bilar på blocket cirkulerar handlarna som pirayor omkring. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.