|
|
|
|---|---|
|
Hej Vi håller på med en e92 -09 och har rivit ut orginal stolarna. Montage av 2st Sparco skalstolar kommer nu ske. Men behöver hjälp med hur vi tillser att vi inte får larm från airmagsystemet. Tänker på bältessträckare, sensormatta etc. Nu ligger endast den stora gula multikontakten samt en liten rund kontakt kvar på golvet. Behöver vi flytta något från orginal stolar, eller går det att bypassa, eller använda motstånd på något sätt direkt i multikontakten? Mvh | |
|
På en e92, om jag inte minns helt fel, så sitter det airbag i stolarna. Så om ni monterat ur allt inkl bälten så får ni felkod på följande: Sidoairbag höger/vänster. Bältesträckare höger/vänster. Bältesswitch höger/vänster. Sensormatta passagerare. Jag tycker snyggaste lösningen är att koda bort detta. Görs med NCS-Expert som ingår i ett Inpa-kit. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Tack för svar Ola! Låter helt klart som bästa lösningen! Har du någon länk till de produkter jag behöver för att koda bort detta? Mjukvara och hårdvara. Mvh Jocke |
|
|
Kraftigt jäv här alltså ;-) Klicka in i min webshop nedan. Inpa-kit. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
| Tack Ola! | |
|
Tackar för förtroendet wannabedivers! Jag passade på att kila ut till min e61 och kolla lite på airbagmodulen med NCS-Expert tillsammans med förträffliga hjälpprogrammet NCS-dummy. Man gör ju inte detta varje dag så jag var lite ringrostig. Hoppas det inte märks allt för mycket i filmen jag postade på min Instagram. ;-) Länk Själva flödet med denna typ av "funktionskodning" är samma oberoende vad man ska göra eller vilken styrenhet man vill ändra i. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Hatten av för Ola! Länkar direkt till en kodningsutrustning order lagd och sedan återkoppling från Ola via mejl med följdfrågor. Dessutom så har Ola lagt upp en video som förhoppningsvis ska hjälpa oss. Och där slutar det inte. Ola har även erbjudit sig att komma till vår e92 som står under projekt och hjälpa till med programmeringen om det skiter sig. Det kallar jag service!! Och forum är ju till för hjälp, så det där med att det skulle vara jäv skiter jag som behöver hjälp fullständigt i! Grymt Ola! Köper gärna mentorskap och någon timmes private coaching för att lära mig detta bättre! Hatten av återigen! Ola rekommenderas starkt! Mvh Jocke |
|
|
Tack för de fina orden Jocke! Jag önskar dig och alla andra på AP ett riktigt Gott Nytt År! /Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Det var inte igår Jocke! Vad har du för roligt på gång? |
|
|
Catch_me: Nämen en gammal bmw kompis:) Kul! Tillbaka till BMW igen via sonen som byggt en BMW A-traktor e91, nu inne på sitt andra bygge av A-traktor av en e92. Vad har du för spännande projekt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.