|
|
|
|---|---|
|
Kan nämligen inte hitta en enda (!) beskrivning på nätet som förklarar hur man får tillbaks yttre dörrhandtag. Den märkliga varianten som syns vid länken nedan (hur sitter den lite spetsiga änden fast?!) och vars fungerande tyvärr inte tillräckligt tydligt beskrivs/visas. Någon som har koll på det här? Jag är i smått desperat behov av hjälp. Fick loss handtagen till framdörrarna framför allt med tur, snarare än kunskap när jag skulle montera vinyl på dörrarna. Som tur är lät jag handtagen på bakdörrarna sitta kvar och genom att öppna där och sträcka mig fram på insidan och dra i handtaget på insidan, kan jag precis öppna dörren. Ingen hållbar lösning! :-o Länk | |
|
Har förståss inte gjort detta men den hålls väl av "tappen", blå pil i figur 10? Någon del som gått sönder? |
|
| Det är förstås den andra änden som är problemet och som har sitt fäste inne i dörren. | |
| Tar nya tag. Otroligt att det snart är två år sedan jag skrev ovanstående. Problemet är ännu olöst! Jag måste få tag på någon som kan det här. | |
| Jag har svårt att förstå vad som felar. Länken var ju ganska informativ vid en första titt. Jag tror du ska boka en verkstadstid såhärefter 2 år. =) | |
| Det som felar avser vad skruvande på skruv i mycket konkret mening ska resultera i och hur detta skruvande genomförs – instruktionerna är som jag skrev här ovan inte alls lika informativa som de vid en första anblick – och när man jämför med verkligheten – ter sig. | |
| Tyvärr blev det en vanlig BMW-verkstad här i Stockholm som tog betalt för ”lånebil” som fixade det för 3100 kr. Jätteskönt att handtagen är på plats! Men rättså dyrt, eller är jag ute och cyklar? | |
| Allt är väll relativt,, alla bilar kostar hur man än vrider och vänder på det.. men det är väll skönt att få hjälp och få grejerna att funka när man kört fast själv. Idag får man inte mycket tjänster för 3000 kr känns de som. | |
| Om du går in med inställningen att det är anmärkningsvärt att lånebil kostar pengar i samband med en mindre reparation så förstår jag att 3000kr kan kännas dyrt. Men om du haft problemet i 2 år utan att lösa det själv så var det kanske rimligt ändå. En auktoriserad BMW-ÅF i Stockholm är aldrig billigaste alternativet, men oftast det bekvämaste. | |
| Hyrbil kallas det som kostar pengar. Lånebil kostar ingenting och de tillhandahålls av glasfirmor och många andra som fixar med bilar. Tack och lov ska inte betydelsen av svenska ord bero på enskilda människors ”inställning”. Jag hade med rätt kunnat hävda det, att de kallar det för lånebil och dessutom hade sagt att jag skulle behöva en, men gjorde inte det och betalade räkningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.