AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
675

Problem med jord till defrostern e60

em
10
emparasso
523i Touring -08
Hej, defrostern till bakrutan har lagt av. Konstaterat att jord saknas, byglar jag jorden direkt mot minus funkar defrosten bra.

Har kontrollerat vanliga felet med kablar som kläms av vid bagagelucka men vad jag kan se är de hela. Batteriet är nytt och laddat. Inga fel registrerade i minnet som rör detta.

Någon som har idé på hur jag fortsätter felsökningen av jorden?
Hej,

Jag saknar visserligen detaljkunskap om bilmodellen, men ibland böjs själva kopparledaren av inuti det (till synes) oskadade isoleringshöljet. D v s det går inte att optiskt på ett säkert sätt fastställa att kabeln verkligen är oskadad.

Fungerar all annan el i luckan, som den skall?

/Lennart
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
Plockar bort högtalaren i taket på din touring, snitta upp kabelstammen (plasten) ryck i kablarna, dom är säkert av där någonstans.

########
# PAJALA #
########
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
här finns många sidor att läsa, på slutet finns det info om defrostern.

Länk

########
# PAJALA #
########
em
10
emparasso
523i Touring -08
Mycket riktigt var jordkabeln av vid bagagelockan jag såg det bara först inte. Nu är felet löst :)
Grattis!

Tack för din återkoppling!

/Lennart
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
Bra att det löste sig :-D

########
# PAJALA #
########
By
57
ByggaNytt
535D F11 -2017
530iA E61 -2008
Hoppas det är ok att fortsätta felsökning i denna tråd i stället för att skapa en ny.

Jag har också precis lagat jorden till bakrutedefrostern på E61:an där den bruna kabeln var helt av. Defrostern fungerar dock ej fortfarande så fortsatt felsökning visar att den rödvita kabeln på andra sidan gångjärnet (passagerarsidan) är nästan av men när jag mäter där så har jag konstant ca +3V oavsett vilket läge defrosterknappen står i, även när tändningen är helt avslagen...
Nåt tips på vidare felsökning innan jag tvingas plocka ner hela innertaket bak imorgon?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.