|
|
|
|---|---|
|
Hej, har börjat fått lite problem med bakluckan på min bmw f31, elluckan fungerar som den ska men låser inte luckan till andra ”låsläget” man behöver hjälpa den sista biten för den ska låsa, finns det någon jusering på luckan? Mvh Love | |
|
Jag har tyvärr inget svar då jag har ett liknande problem. Min lucka hade fryst häromdagen och det small till dämparen höger bak. Efter det så går den bara några centimeter och sedan stannar. Det är inga problem att manuellt flytta den och den den låser som den ska. Jag bytte höger dämpare då jag trodde det var den som var kass men det är precis likadant. Det känns som att den borde gå att "nollställa" eller justering som Tvedberg skriver här ovan? Någon som vet? |
|
| Har ni provat att flytta låsbeslaget en aning inåt? Min förra f31 drog inte till luckan som den ska till andra läget efter en reparation och lösningen var att flytta öglan som låset fäster i. Genom att flytta in den en aning så drog luckan till sig i andra steget. | |
|
Efter att ha rivit ned inredningen i bakluckan igen så har jag nog hittat mitt problem. Kontakten har kortslutits och bränt. Det har förmodligen varit ett tag och den ena dämparen har fått jobba själv. Då den helt smält ihop ska jag försöka få tag på en ny kontakt. Länk |
|
| Har fått precis samma fel på en F31, varje tryck på knappen så rör den sig lite nedåt, men inte helt. Vilken kontakt var det som hade kortslutits? | |
|
Tja! Har liknande strul med min baklucka, såg att du lade dit en länk i senaste inlägget DR.Peppar men kan inte öppna den. Har det löst sig? Och isåfall vilken kontakt handlade det om? :) |
|
| I mitt fall var det en kraftigt ärjad kontakt inne i bakluckan under panelen. Kolla det först. Fick aldrig isär kontakten, så fick sätta klippa och ihop alla kablar för hand istället. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.