|
|
|
|---|---|
|
E60 525 i 04, som bara dog under körning med varm motor som gått länge för bli varm efter att stått ute i 2 kalla nätter med ca. -14gr.!Vid stoppet hade bilen körts ca. 4mil! Går inte att få igång, så undrar om kylan kan vara orsaken till ev bränsle problem, med indikering att bränsle klarar 9 mil till.?? Roppar på kunnig hjälp i min bessara situation!! | |
|
Låg nivå i tanken låter det som. Testa att tanka 10 liter. Hjälper det så är det dags att kolla hur sugstrålepumpen mår. Det är en ejektor som pumpar soppa från ena till andra sidan av tanken och när den pajar blir man stående utan att tanken är helt tom. Hjälper det inte så testa om den tänder på startgas. // Magnus |
|
|
Hej Magnus! Ditt tips fungerade inte! När tändningen påslagen,skall man då inte höra ljud från bränslepumpen? Har Du ev något annat tips,för att få i gång motorn? Tack på förhand.o Gott slut/Gott Nytt 2022!! // Ernie |
|
|
Du får mäta bränsletrycket...ganska enkelt på de motorerna med schrader-ventil som är enkel att ansluta mätare på. Kan ju vara bränslepumpen som kastat in handduken. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Kolla säkringen till bränslepumpen. | |
|
Hej, Jag vill tillägga, att bränsle pumpen hörs ett par, men bara ett par, sekunder, när tändningen slås på. Pumpen bygger upp trycket och väntar sedan på startförsök. Då går den igen ett kort tag, men inte så länge för att inte sura ner motorn, om denna inte startar. Om motorn startar, fortsätter den att gå, naturligtvis. /Lennart |
|
|
lägg dig bredvid bilen och försök slå med handen eller med en klubba på bränsletanken, alternativt ta bort baksätet och slå mot ringen som håller bränslepumpen, startar den då så är din pump sönder. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Hej Alla snälla besvarade! Har nu fått bytt bränslepumpen (ny), som var ett jäkla jobb med urtagning baksäte m.m, men problemet finns fortfarande kvar o pumpen fungerar samt bränsle kommer fram till fuelrailen(bränslefördelare). Min bedjande frågar är nu hur skall jag gå tillväga för att få motorn att starta känns hopplöst! Tackar för all hjälp Ni kan ge mig..!!🤔👍 // Ernie |
|
|
Hej, Hittade den här tråden, som helt klart kan ge en ingång. Länk /Lennart |
|
|
Oljenivåsensorn kan det alltså vara...Intressant! Oväntat fel, men ett bra tips i frågan av Lennart. Mvh Janne. |
|
| Sannolikt någon givare någonstans som givit upp. Gör en elektronisk diagnos på verkstad. | |
|
Hej! Vill åter tacka för alla tips som delgivits mig för mitt problem med bilen! Nu är det löst och det var både bränslepumpen och oljesensorn som var orsaken, så nu är båda dessa detaljer helt nya till inte så liten summa heller! Hoppas att detta kan ge hjälp åt andra som drabbas av detta! Stort Tack... Ernie G. Carlycke |
|
|
Grattis till resultatet! Kanske inte till kostnaden, men den glömmer du ju snabbt när du glidit runt ett tag. :) Tack för din återkoppling! Den kommer säkert att hjälpa andra. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.