AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.799

Regler för klmatisering borta

Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Halloj ute där.
Har haft inställt så att stol- och rattvärme går igång automatiskt under 5 grader.
Döm om min förvåning när det helt plötsligt slutade funka. Jag skulle då kolla om det var urbockat, men då är funktionen borta under klimatmenyn…
Finns inte kvar längre.
En sak som var mysko var att det var ett meddelande om landsinställningar för Sverige. Tänkte om någon uppdatering skett, men inget sånt meddelande.
Någon mer?
Nåt tips?

un
5
unogm
iX1 xDrive30 -23
Jag har samma problem i min 330e. Rattvärmen startade inte automatiskt under dagens tur. Kollade inställningarna och menyn saknades. Har för mig att det ska finnas en idrive app för klimatregler, men den är också borta. Troligt att det hänger ihop.

Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
@unogm
Då måste ju många vara drabbade.
Måste ju vara någon miss från BMW…

Prova öppna sidan med appar och i menyn till vänster välj uppdatera.
Har sett andra rapporter att de kan försvinna efter en iDrive-uppdataring, men kommer tillbaka efter någon dag
un
5
unogm
iX1 xDrive30 -23
Gjorde både uppdatering av appar och reboot på julafton, men inget hände då. Idag var dock apparna tillbaka igen, samt även bmws julhälsning :-)

Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
På min kärra finns inget alternativ för att uppdatera.
Är det olika för olika modeller?

I iDrive 7 (åtminstone) är det så här:
Tar mig friheten att förtydliga instruktionsbokens "Uppdatera tjänster"
1. "Home" / "APPS"
2. "Installerade appar" (markerad i vänster-menyn)
3. Tryck på knappen "Option".
4. "Uppdatera appar och tjänster"

Det som är otydligt är att om man använder iDrive-knappen för tjänster (istället för Home/APPS) så öppnas inte vänster-menyn utan man måste klicka vänster.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.