|
|
|
|---|---|
| Har lite funderingar på att byta från vanliga reflektor strålkastare till dem som har projektor linser och självklart behålla halogen lampan och inte xenon konvertera? Vad är det för Lamprophis i dem vanliga till hel och halvljus? God jul på er allesammans | |
|
Hur ska du kunna montera en halogenlampa bakom linsen? Det är olika fattning på halogenlampan och Xenonbrännaren Du har H7 55W Halogen och D1 35W Xenon. Det saknas flera signaler i kontaktdonen till strålkastarna. Dina nuvarande strålkastare har ju en höjdjustering som har sanna konstruktion som dom på Xenonstrålkastarna då dessa har ett annat styrdon som kräver sensorsignal från främre och bakre nivåsensor som saknas på din bil. Nu är det inte omöjligt att eftermontera Xenonstrålkastare så att de fungerar helt som original. Jag gjorde det på min 3-serie bil för många år sedan. Se länken: Länk |
|
| Det finns vanliga lampor till projektorganisering också så som H7. Allt jag undrade är om fästet passar och om jag måste modifiera något eller bara snacka dit dem? Sen vad det är xenon eller inte är inte viktigt. Finns vanliga halogen med projektor linser som sagt | |
|
Jag har svarat på dina frågor redan. |
|
| Om du har bytt, då undrar jag är det bara att plocka ur original och kicka in dem med projektor linser original själkvart? | |
|
Eftersom jag gjorde en komplett retrofit precis som i länken så testade jag inte att bara byta strålkastarna, men jag förmodar att du får ett antal felkoder. Troligen pekar strålkastarna ner i backen framför bilen då nivåsensorerna saknas. |
|
| Har du druckit eller? Jag vill köpa begagnade bra med projektor linser och skruva ut dem som sitter i nu sedan byta till dem med projektor linser med vanliga halogen lampor eftersom det finns i både halogen och xenon. Går det eller inte? | |
|
Så trevlig du är när jag försöker hjälpa dig. Lycka till! |
|
|
Mig veterligen har halogen på F34 aldrig projektorlinser medan xenon alltid har det... Vad är det som får dig att vara övertygad om att halogen finns med projektorlinser? Byte från halogen till xenon går säkert men medför många tekniska problem och även en del juridiska dito då du då frångår bilens typgodkännande. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack för hjälpen verkligen. Men jag undrade en sak du förklarar en annan. Jag har sett bilar e87 med riktiga h7 halogen själv därför tänkte jag byta till det. Ser snyggare ut sen så kan man om man vill (dem som vill) köpa xenon h7 och sätta dit trots att det är olagligt då det ger fel ljusbild samt inte godkänt på besiktningen. God jul på er | |
|
Tja, inget är väl omöjligt men då får du såga sönder lykthusen och limma dit nya projektorer från en annan bilmodell som dessutom troligen behöver modifieras ganska kraftigt.... Det är en operation som blir väldigt komplicerad och troligen inget bra alls i slutändan! Den enda rimliga operationen är nog att byta ut hela lykthusen till xenonlyktor, men även det medför mycket tekniska problem med programmering och ytterligare komponenter i systemet mm. Men de är i alla fall "bolt on" med samma fästpunkter och samma mått mm. Sedan tillkommer som sagt problemet med juridiken. Kanske kan du typa om bilen så den blir laglig men det är nog en fråga du får ställa till bilprovningen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Gör man rätt dvs original lampor, korrekt ljusvred, nivåreglering och programvara kommer bilprovningen inte säga någonting. De vet inte vilken utrustning som satt i bilen från början ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.