|
|
|
|---|---|
|
Hej Har ett delikat bekymmer. jag har gått och blivit mer och mer intresserad F11 M sport och har hittat en jätte fin F11 530d som är mycket fint skick och väl utrustad. prestande mässigt är det rejält nerköp vilket jag fattar men F11 är två yngre 2016 och har Innavation paket vilket min saknar fast den också är väl utrustad. Är det en idiotiskt tanke eller hur resonerar ni? | |
|
Idiotisk eller inte...tja :) Beror såklart på hur du resonerar, men känns detta alternativ bättre för dig så kör på. 530 dieseln du funderar på är ju en klart kompetent vagn också. Räcker givetvis till i Sverige utan att vara för klen eller dylikt. Torde också vara en hel del billigare än din nuvarande i total driftskostnad. Mvh Janne. |
|
|
Jag hade valt 530D och boostat upp den till 300 hk nåt. |
|
| Alltid kul med nytt... :) Men såvida kombi inte är ett måste hade jag legat kvar på m550d tills jag kunnat gå upp på en G30/G31. Båda är LCI så ingen skillnad där. | |
| Tack för era synpunkter, börjat resonera som du jsn. Lovade mig själv att vänta till G30 facelift men ibland kryper bilbytar jävulen i mig. | |
| Är ju en diesel. Räcker till med en 530d också. Jag hade en M550d F11 förut och saknar den inte. Gick bra på motorväg men det var typ allt. Men ärligt talat, hur mycket effekt behövs på svenska motorvägar egentligen? Kändes tung och tråkig (bytte iofs bort min M2:a mot den så...). Går nog lika bra att puttra runt med lite mindre effekt. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.