|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag tänker att denna rimligtvis borde vara i bättre optiskt (och kanske mekaniskt) skick än merparten av E39 M5:orna på marknaden. Är dokumentationen bra i övrigt lär den absolut betinga över 200´. Som sagts tidigare, är den fackmannamässigt reparerad så är det inget konstigt. Finns i princip inte en så gammal bil som inte är upplagad en eller flera gånger. Tycker spontant att det är trevligt att klassiker likt M5 blir ordentligt lagade istället för inlösta och skrotade. Inget fel i att seriösa firmor gör detta på rätt sätt och tjänar pengar. MVH Christofer |
|
Lasse Karlsson |
Tycker det är bra info från dig Bimmerboy! Vet massor med personer, som skulle resonera så här: Tar inte i bilen med tång, oavsett hur bra alt dålig reparationen är! Däribland mig själv, skulle helt enkelt letat vidare! Sen Mats! visst är det så att de flesta kollar upp bilar ordentligt! men inte alla. Vart "avlurad" min M5 F10-12, som då var i superskick, 2016, av en tomte i Skåne! Jag var dum nog att skriva över bilen på honom, trots att jag ej fått betalt! Han försökte 3 dar senare kränga bilen på blocket. En kille från Enköping, flög ner o skulle köpa bilen, den stod då som stulen, men det noterade han inte, då han kollade upp bilen! Det han dock kollade upp, var att bilen, hade en Nordea finans kredit, på sig! Denna skulle jag lösa, då jag fått pröjs för bilen. Han påtalade detta för tomten, som då sa att han skulle åka o fixa detta, varpå då den tänkta köparen sa: ok! då åker jag med, så köper jag bilen sedan. Tomten hävdade då att , det funkade inte, han kunde inte följa med, utan tomten skulle fixa detta o sedan återkomma! Det slutade med att köparen åkte hem med oförättat värv. sedan är historien lång, då han sedan kontaktade mig, o vi åkte ner o tog tillbaka bilen med hjälp av polisen, bilen till polisgarage i nästan 2 år osv, osv! Men det är en annan historia! Summa sumarum: det är jättebra att så mycket info som möjligt "läcker" ut map allt bilrufflande som försigår! Alla har inte koll, o då behövs, så mycket info som möjligt, så att så få som möjligt, blir blåsta!! God jul o Gott nytt! BMW-älskare modolasse |
|
Tomtar hit och tomtar dit. Den som lämnar ifrån sig bilen utan att få betalt kanske är den största av dem alla. Just vad det gäller M5:an tråden handlar om, det har inte kommit fram att den skulle vara fusklagad. Det handlar inte om ett lik som fusklagats i Litauen med stulna delar. Hade den aktuella bilen blivit reparerad "som vanligt" så hade den inte vart registrerad på en bilskadefirma och det hade vart än svårare att veta. Den som inte tar i en reparerad bil med tång kan i princip inte köpa en begagnad bil, för de allra flesta har vart det, på ett eller annat sätt. God Jul! MVH Christofer |
|
|
För min del är det två saker som skulle få mig att kontrollera extra alt. undvika denna bilen: 1. Det verkar skumt att försäkringsbolaget, inte ha stått som ägare på en bil som de som enligt bimmaboy löst ut. 2. En bilskadefirma har haft den i 8 månader. Tyder på en större skada. För mig är det iaf skillnad på en omlackad motorhuv ("reparerad") och en mer omfattande skada. Bilen kan mycket väl vara fin, men bör helt klart kollas extra före köp. Så jag tycker det är helt ok att det exponeras här. |
|
Lasse Karlsson |
Crille 82! Ok! så om man är lite naiv, godtrogen, o tror "gott" om andra människor, o ism detta blir "blåst" av en yrkeskriminell, så är man en tomte?? Är det så , jag ska tolka ditt inlägg?? Men kan inte påstå att jag blir förvånad! Det är nog en rätt vanlig "nivå" på inläggen, på detta Forum. Själv då , Crille? Skulle du ärligt vara spekulant på bilen, om man visste, att varit ordentligt krockad, o man vet att det troligt finns ett antal bättre objekt att välja på? Det jag ville få fram, var att, det aldrig är fel med bra info, oavsett om man tänker köpa bil, hus eller annat!! Det kan ju inte vara fel att upplysa människor om saker, som kan vara i deras intresse, att veta om, eller? Du tycker säkert också att det är ok, då tex en bilfirma, inte upplyser i annons att tex en M5:a är importerad, o inte Svensksåld? Det är inte svårt att kolla upp, en sådan sak, men det är inte alla som gör det!" Men visst! man får ju vara nöjd, om skit, bara drabbar andra, o inte en själv! |
|
Det händer att bilskadeverkstäder och liknande köper in "långtidsprojekt" som de har och använder "strötimmar" på för att reparera upp, timmar som de inte kan debitera kunder mellan olika jobb men som de ändå måste betala sina anställda lön för...då får de göra jobb på den typen av projekt. Som redan nämnts - informationen om att bilen är lagad är bra och det ger underlag för en kontroll att reparationerna är korrekt utförda. Är de det är det inte några större problem i sig, även om en del inte vill köpa en "upplagad" bil. Men å andra sidan kan det vara bättre med en korrekt lagad bil än en bil som är allmänt sliten men inte lagad. Det är väl inte orimligt att anta att bilen är i mycket bättre skick nu än för några år sedan när den annonserades ut för 79' kr!? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Kan kliva in och försvara Vrf bilen var billig, det fanns jobb på bilen som ägaren (min kompis) fixade, de va någon trasig framruta tror jag, sliten koppling, något med ABS enheten och någon sensor för airbag i ena stolen osv, det var även mer småsaker som behövde fixas därav priset, bilen i sig var varken sliten eller likande på något sätt, fräsch och fin utvändigt, ingen rost osv osv. Bilen vart ramsne på förarsidan, längst fram och bak till torpeden när vi måttade och kollade, det går givetvis att laga och byta ut men risken finns att man ksk inte ens gör det och centrerar om lite hål för stötfångare osv och får allt att passa ändå så därav min varning här. Bilen löstes även in pga av Ramsne heten, annars hade dom ju bara lagat bilen för skadorna utvändigt var inte mer än 80k iaf. Ska försöka se hur jag ska lyckas lägga upp bilder här så kommer dom så fort som möjligt! |
|
|
En omfattande seriös reparation av en inlöst bil ska inte döljas i annonsen. Dessutom bör själva reparationen dokumenteras med bilder under alla faser av jobbet. En bil som repareras seriöst med full dokumentation skulle jag inte tveka att köpa. Har man sett reparationer av Arthur Tussik som denna av en M3 så ser man att det går att göra seriösa reparationer. |
|
|
Nu har det varit en lång diskussion. Mycket spekulationer. Trådstartaren lovade bilder i första inlägget, var är de? |
|
| Länk | |
| Länk | |
|
Det jag ser på den bilden är en lätt skada fram, som knappast påverkat rambenet. Några fler bilder kan inte jag se i alla fall..? MVH Christofer |
|
| jag kunde också bara se 1 dålig bild? Behöver man konto? | |
| @bimmaboy: Om det ligger bilder i din profil på imgur måste du ange inställningen public för att vi ska kunna se dem | |
|
Nu ser jag...den har ju BMW-märke i kolfiber och svartmålade njurar - en riktig pärla. Rejäl smäll den här. Nu kan ni skynda fynda...ägaren släpper den säkert för 199' BMW-kolfiber märke = ett rejält steg närmare skroten...nästa stora fälgar och bakspoiler...sedan skoten. |
|
| Vad är det ens du håller på med Ska3? För rolig är du i alla fall inte. | |
| Har han skrivit något vettigt över huvudtaget i den här tråden. | |
|
Han är den enda som inte förstått att prisdiskussionen handlar om bilen efter reparation/renovering. Det beror på att ingen förklarat att bilden är tagen före det gjordes. |
|
|
Man får ingen m5 e39 för 50tkr som nästan alla redan vet. Jag köpte en s62 motor med original 6-Växlade lådan för 35tkr år 2017 till mitt projektbygge. Då var motorn smälld med söndrigt oljetråg. En stor chanstagning att köpa. Visade sig sen att styrning till kamkedjan och vanos behövde renoveras. Kostade ca 15tkr i bara delar för att får ordning på motorn. Priset var trots allt bra. Och jag hade gjort om köpet igen även om jag vetat om alla problemen. En bra s62 motor kostar sist jag kollade ca 80tkr. En bra växellåda kostar ca 25tkr. Kanske har gått upp ännu mer nu. Så bara motor och växellåda är ett värde på minst 100tkr. Så hittar Ska3 en M5 för 50tkr så köper jag den gärna:) |
|
|
Nu är det fixat så det ska vara public på bilderna. Vänster ram balk är flyttad 1.3 cm längst fram och mot torpeden, 10 cm innan torpeden är balken flyttat cirka 1 mm Dom som inte tror att den är ram sne så behöver ni inte göra det, men om det är så enkelt som vissa nämner (ska3), så Vrf inte åtgärda problemet då ist för att lösa in bilen för 140 tusen? Tror nog den summan förklarar en hel del om vad som har hänt med bilen… |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.