AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.230

BMW M5 E39 1999 Smälld/krockad ROU946

Sida 1 av 3
varnar för denna bil om det kommer ut på vägarna för framtida köp osv då inget syns på bilens historik, denna bil med reg nr ROU946 Chassie nr: WBSDE910X0GJ15985 har varit krockad.

smälld i en stolpe i runt 70-90kmh

kommer ladda upp bilder så fort som möjligt.
Smälld i augusti 2019.

Hela vänster sida från framskärm till bakskärm vart ordentligt smälld och förmodligen ram sne efter den smällan som blev då.
Ska nog vara lite försiktig att svartmåla andras bilar.

Är det professionellt reparerad så är det inga problem.
"Förmodligen ramsne" - rena gissningar och spekulationer.

Vad är din relation til bilen?
Är det något personligt bakom?
Svartmåla? Det är ju sanning, den vart inlöst av försäkringsbolaget sen köpt av dom direkt utan att ägarbyte har gått igenom försäkringsbolaget.

Ne så är det ju men personligen så var jag ju med när det hände och den får vara hur professionellt lagad den vill, det ska fortfarande finnas i bilens historik då en sån sak sänker ett värde och även ett intresse om det finns en lucka i bilens historik om att den har varit smälld och sedan reparerad av en privat person.

Jag har ingen specifikt relation till bilen, var min kompis som ägde den när det hände och jag tycker att näst kommande köpare ska ha en möjlighet att veta hela bilens historik.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Mycket intressant att bilen inte lösts in av försäkringsbolag utan bara ägts av Svensk Bilskadeteknik AB 556764-3076 (Eskilstuna). Så brukar det inte gå till. Var det så att bilen kanske inte var försäkrad på rätt sätt eller att nåt annat konstigt var inblandat i olyckan?
Det är det jag menar så ska det inte gå till så en ny köpare kommer aldrig kunna se att den har varit krockad…

Ingenting konstigt, bilen var helförsäkrad men han var inte vållande, svängde ut en bil framför honom så han skulle väja och bakändan släppte så han for sidleds rätt in i ett räcke och där tog det tvärstopp, den löstes då in och han fick pengar av försäkringsbolaget (Folksam eller om det var trygg Hansa)
Bilen har gått 30' mil så den lär vara på upphällningen och säkert råkat ut för en hel del under sin levnad.

Som skrivit tidigare är den professionellt reparerad är det inget som du personligen behöver ta ansvar för så vida du inte äger bilen.
Ev. krockar är inget som är offentlig information.

Man bör alltid vara försiktig med att sprida åsikter och vilda gissningar om andras egendom på Internet.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Att den är krockad är ingen hemlighet, det syns direkt när man tittar i ägarhistoriken. En bilskadefirma äger inte bilar utan anledning. ;)

Det som förvånar mig är hur det går till när bilen lösts in, det brukar vara så att försäkringsbolaget blir ägare men så är det inte här.
Ja den kan säkert bli professionellt reparerad då är det en sak och papper och bevis på det ska finnas och även underrättas till nästa köpare, vilket förmodligen knappast kommer hända, förhoppningsvis lever du inte under en Sten och jag tror knappast att du skulle vilja stå och köpa en bil för 200 tusen ovetandes om att den har varit krockad… jag sprider inga åsikter och vilda gissningar här, jag sprider fakta och ärlighet och säger något åt mig att vara försiktigt med det så gör det, tänker inte hålla min mun stängd när det är en så pass allvarligt sak för både värde på bilen och säkerheten om det inte blir professionellt lagad. Sprider dessutom inget om någon Annas egendom då jag pratar om 2019 här och då var bilen min kompis egendom dessutom så vet inte riktigt Vrf du ska motsäga mig om åsikter osv, ksk det blev ett känsligt ämne men då får det vara så, saningen svider :)

Ja jag har ingen aning om vilket fuffens dom gjorde där men något skumt är det och det är ju förmodligen för tanken är att den ska ut på vägen igen, med en historik som skriftlig inte säger att den är krockad vilket ger bilen en clean historik. Och dessutom ett värde som är bra mkt högre än om det skulle stå i historiken att den blivit inlöst sen utköpt :p
mmm...en bil som är 22 år och gått 30' mil kostar säkert 200' men du satte kanske en nolla för mycket?

Du vet uppenbarligen noll och inget om hur billen reparerats eller vad som dokumenterats.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om du inte tror att en M5 -99 kan kosta 200k så är det nog du Ska3 som har dålig koll.
Ne det vet jag säkert ingenting om, drf jag uppmanar och gör inlägget så om någon vill kolla upp bilen så står det ju här iaf att den är krockad, och finns allt dokumenterat på att det är riktigt gjort så är det ju isf upp till den nya ägaren att välja om man vill köpa eller ej? Du kan ju spekulera hur mkt du vill men tror knappast att det kommer finnas dokumentation om att den är lagad, hur och vad osv. Men om det gör det så spelar ju mitt inlägg ingen roll så inget du behöver lägga energi på :)

Ne håller med dig ’Löwet’, tror inte han vet vad en m5 e39 kan gå för, 200 är vad dom går för om inte mer, oavsett om det är 30* på mätaren :)
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Svensk Bilskadeteknik verkar vara en seriös firma med 30 mkr i omsättning och de har ägt bilen i över åtta månader så då är den troligen seriöst reparerad.

Att en 30'-milad M5 har varit med om en eller annan sammanstötning är nog vanligare än att den inte har det. Och de som köper en sådan bil gör nog oftast en grundlig genomgång av bilen för att övertyga sig om konditionen.

Bra med information men om du inte vet något om kvaliteten på reparationen är det fel att svartmåla den.
200' för denna bilen är en liiiiite optimistisk gissning.

2017med 28' på mätaren var den utannonserad för 89'....

Värde idag uppskattningsvis 50'
Jag har ju inte svartmålad någon alls? Vad får alla att jag svartmålar någon ifrån? Jag berättar ju bara vad som har hänt med bilen och att man ska vara varsam om någon skulle köpa den…

Ja du har ju uppenbarligen ingen koll på värde på dom, hittar du en m5 e39 med över 30* på mätaren för under 150 tusen så köp den isf, inte legat någon ute för under 150 på hela det här året iaf
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja..

Prisbild på M5 E39 idag enligt mig.

Har funnits någon enstaka M5:a för strax under 150 000kr, men de har försvunnit som annons ganska fort.(sålts eller bara borttagen av någon anledning ganska omg).

Men synbart fina M5:or annonseras ofta ut för x-antal hundra tusen kronor(2-3).
Miltal varierande såklart, men det väldigt fina har ofta gått klart under 20000mil och priset i häraden 300 000kr.
I Svenska annonser!

Det är vad jag ser...sedan så vet jag inte vad bilarna säljs för eller hur "bra/snabbt" det går att sälja dessa.

Mvh Janne.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Uppskattat värde 50K? Du är helt ute och cyklar. Dom var aldrig nere på 50K innan värdet började öka. Den billigaste jag har sett var för ca 5 år sedan för 67K och då räknar jag bara in körbara bilar som inte har alltför stora fel.
Ka
135
Karlsson72
E39 M5 '00, VW Up GTI '19
Dagens tips då är väl till Ska3, hittar du en E39 M5, oavsett mil för 50000 så köp, DIREKT.

Gammal klassisk mycket väl omtyckt modell som inte sjunker i värde och kommer troligen aldrig göra det heller, botten runt 2010-2012 skulle jag gissa, bara uppåt sen dess.
Det är inte direkt ovanligt att bilar som löses in aldrig har försäkringsbolaget som ägare utan går direkt till bilskadebolaget.

I övrigt bra med varning om bilen och underhållande kommentarer från ska3 ;). Tänk att vara kaxig och ha så fel :)

Stephan
Förstår att ni som har gamla BMW drömmer om att de är värda fanatasisummor.

Men en 22 år gammal BMW med 30' mil på mätaren är inte värd 200'.
Väldig skillnad på annonserade priser och bilar som säljs.

Det var en drömmare som hade sin M3 E30 på Blocket för en miljon..oj nu är alla M3 värda en miljon.

Men det var absolut inte det tråden handlar om.

Visa användare
308
igelkotten
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
Behöver inte drömma när det lätt går att kolla upp. På mobile.de finns det just nu tre bilar över eller runt 30k mil. Priserna varierar från 18k till 27k Euro på dessa tre exemplar. Svenska priser kan skilja något men inte mycket då de i så fall går på export.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Ska3: Är det för att du väntar på en 50 kSek BMW som du inte har/eller haft någon?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.