|
|
|
|---|---|
|
Dieselvärmaren startar startar inte denna säsong. Förra vintern startade den och gick ungefär 5 minuter innan den stängdes av, jag fick också knacka på cirkpumpen då och då. Den ökade då i ”varv” och lät med normalt. Jag hade ett dåligt batteri, men det är nybytt nu. När jag försöker starta så blåser det till i en halv sekund nere vid värmaren sedan händer inget mer. Jag har ryckt båda säkringarna och väntat. Utan resultat vid nästa start. Vad är det jag kan kontrollera först innan jag måste lämna in? | |
|
Hej! Mycket vanligt att parkeringsvärmarna låser sig efter tre misslyckade startförsök. Dvs tre startförsök där det varit för låg batterispänning och/eller för lite bränsle. Ett elakt inbyggt skyddssystem kan man tycka. Detta går dock att låsa upp med rätt diagnosprogram, Tool32 som ingår i ett Inpa kit. Tar några minuter och är lätt att göra med en lathund. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
När jag googlar det kitet ser jag inte någon där tool32 ingår. De fungerar enligt spec till 2008. Jag har 2009. Fortfarande kompatibelt? |
|
|
Ok, jag ska tala klartext ;-) Gå in och beställ inpa-kitet i min webshop så får du det du behöver och en lathund för att låsa upp värmaren. Mitt kit stöder e-serie 100% till sista bilen som rullade ur fabriken. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Ser lovande ut. Ska försöka ställa en fråga utan att verka dryg. Varför ska jag köpa din kabel när den finns för 300kr med leverans på 1-2 dagar på en annan hemsida? |
|
|
Relevant fråga. Bör ju helst dock svaras på av någon av dem jag hjälpt genom åren. Men du får kolla några punkter. 1. Ingår programvara som klarar Windows 10 64bit? 2. Finns support att få kring installationen? 3. Kan jag få tips kring felen på min bil? 4. Om jag hör av mig till säljaren tre år efter och vill ha tips kring kompisens e61 som har fått startspärr, kommer jag få svar då hur jag ska göra? 5. Datorn kraschar några år efter köp och jag behöver programvaran igen, kan jag få den igen då? Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Kan man själv kan man säkert köpa var som helst men jag har köpt av OlaO och fått hjälp. För mig är det väl värt pengarna att få hjälp när man behöver, även tid efter köpet. Jag skulle med glädje handla hos OlaO igen när det jag har inte räcker till längre. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
@Mogge88: Eftersom du har hängt på forumet sedan 2014, kan det ju knappast finnas något tvivel hos dig om att du får 100%, när du handlar av Ola. Inte minst supporten och lathundar. Plus en ständig närvaro här i forumet. Det är ju inte heller några väldiga pengar som skiljer det säkra alternativet från det (lite mer?) osäkra. /Lennart |
|
|
Mogge, hur gick det med detta? Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
| Jag har inte kommit längre än. Det har varit mycket nu. | |
|
Ett klassiskt manligt julscenario alltså, det man vill pula med mest är det som står sist på listan. I alla fall om man inte skriver listan själv ;-) Jag var bara nyfiken. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Mogge, kom igen nu, bästa paketet under granen: "God jul Mogge önskar tomten (via olaO)." Alla riktigt bra paket får man av "tomten" /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Hej! Jag har en e93'a N54 motor som jag har frågat runt angående att få en bensinvärmare instalerad. Ingen har dock hoppat ur brallorna för att göra detta, som jag fårstår det pga av plattsbrist. Blir därav lite nyfiken om min fanns med bensivärmare orginal eller om någon vet om det finns som eftermontering från något håll, då det verkar som diselvärmare fanns? Ni som har diselvärmare eller bensinvärnmare, var sitter denna i era bilar? ----------- Joakim E |
|
|
Den satt framför vänster framhjul kan man säga. Pumpen satt på vänster fjädertorn. För de som är intresserade så var det pumpen som var trasig. Det var därför min värmare inte startade. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Att eftermontera en bensin,dieselvärmare är att titta djupt i plånboken. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.