|
|
|
|---|---|
| Experthjälp behövs! Vad skulle jag rimligen kunna få för min 520d touring (2013)? Praktexemplar. En ägare. Knappt 5 500 mil. Inte en skråma. Exemplariskt servad, senast stor service. Sportstolar. Läder. Automat. Lister i shadow line. Speed limit info, m.m. Dragkrok. Inklusive fina vinterhjul (18"). Inte xdrive. Inte M-paket. | |
|
Inte alls så mycket som du tror är nog tyvärr svaret. Service förväntas vara gjord, varken mer eller mindre. Man får inte extra betalt för att man servat oftare. Puts, oftast försvinner det mesta med en rekond så om man behöver ta bort 5 eller 25 repor på en bil har väldigt liten betydelse för värderingen. Just nu är det dock väldigt bra sug på begagnatmarknaden så du får säkert helt ok betalt ändå. |
|
|
Den enda liknande bil jag fann via enkel sökning på blocket är denna (som rullat lite längre): Länk Står hos bilfirma och de begär 160Kkr, om det kan vara någon vägledning, men då får man tänka på att bilhandlare lägger på en hel del i förhållande till vad du som privatperson kan sälja bilen för. Dock får jag personligen rätt dåliga vibbar av bilen i fråga då det ser ut som den rullat mycket längre än angivet, har "billiga" eftermarknadsfälgar och dessutom visar firman inte reg.nr.... Gick in på firmans hemsida och dessa dåliga vibbar förstärktes tyvärr...vet dock inget om firman eller bilen i fråga - bara "gut-feeling"! ;) I övrigt håller jag med Löwet, de flesta tror att bilen de har är värd mycket mer än den är i verkligheten. Dock är bilmarknaden just nu lite annorlunda där fina begagnade bilar är "onaturligt dyra". Har du kollat på bilpriser.se? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Den vita tror jag inte är några problem med historikmässigt (håller inte heller med om signalvärdet av vinterfälgarna. Skulle för egen del aldrig köpa svindyra originalfälgar till vinterdäck) men på riktigt, skulle någon betala 160 tusen för en totalt basutrustad manuell 520d? Riktigt så het är inte begmarknaden tror jag firman snart kommer märka;) | |
|
Utifrån annonsens bilder/text, uppfattar jag det som att det är sommarhjulen som bilen har på bilderna... Om man tittar på hur blanka ratten och växelspaken är, blir i alla fall jag misstänksam mot miltalen - misstanken stärks när bilfirman inte vill visa reg.nr... Men det är min personliga reflektion. Prisbilden har jag ingen uppfattning kring - det är få bilar från 2013 som har så få mil på mätaren och det gör det svårt att bilda sig en uppfattning. Några ställen man kan kolla med för att få en prisbild etablerad: Åk till lämplig bilhandlare och se vad de vill betala i inköp eller inbyte. Bilpriser.se KVD.se Vi köper din bil... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Den som Johan länkade till har ju manuell låda dessutom, inte en speciellt eftertraktad kombo ,helst med 2-liters dieseln(inte annars heller, F10/F11 måste ha automatlådan enligt mitt sätt att se på det hela). Men skulle jag tro något om priset så är allt över 150 papp överpris för just 184hk 2-liters dieseln, i princip oavsett hur långt (eller lite) den rullat.. Om den har "superattraktiv" extrautrustning(åtminstone komfortstolar,( såklart läder) så kanske kanske i den prisklassen. Men ----> automatlåda(8-stegs) måste också ingå! För att få "superkomfort" så är ju DDC(dynamic damper control) ett av de tillbehören som vagnen också bör ha. Men det är ju min "magkänsla", kan ju vara helt fel. Men återigen: Idag så är prisbilden för hyfsat nya begagnade bilar lite svår att förutse, beroende på stort sug av konsumenterna. Mvh Janne. |
|
| Svårvärderad bil! Alla är vi olika. Jag måste ha originalfälgar året runt. Annars ser man ut som en tjänstebilsförare 😀 som referens sålde jag svärfars Audi A6 3.0 tdi sedan med 6500 mil och sex år gammal för 174 ksek. Detta var innan fräscha dieselbilar boomat prismässigt. Din bil bör vara lättsåld och ganska mycket dyrare än normalmilade dito. | |
|
Jo... Kanske hade lite lågt "uppskattat värde" i min tidigare post. Kontrollerar man blocket lite så ser man ju vad "folk" bjuder ut liknande vagnar i, betydligt högre än vad jag uppskattade "från höften" s.a.s. :) Men sätt ut den för vad du vill ha(+ några tusenlappar i "prutmån) efter att du har kontrollerat vad man normalt vill ha för en någorlunda likvärdig lågmilad vagn.. Mvh Janne. |
|
| Stort tack för all input, så långt! Återkommer med besked om den närmare utvecklingen. | |
|
Min kompis sålde sin väldigt snarlika 520d touring 2013 förra månaden med 13000mil (ej xDrive, ej M-Sport). Automat, skinn, sportstolar, m-ratt och drag. Normalt skick, lite stenskott mm. senast stor service inkl luftbälgar. Såld på några dagar för utsatt pris 149'. Bilhandlare erbjöd 130-135. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.