|
|
|
|---|---|
|
Haft en några BMW i 5-serien som ung. Tjugo år sedan sist. Dags att återvända till en bil med bra komfort nu när jag kommer veckopendla. Cirka 150 mil i månaden. Prisbild är 250-300 000 kr. Ska också vara hyfsat billig i drift. Inte jätte bra på bilar. Vill mest ha bra komfort och lite roligt när jag kör. Hoppas på tips! | |
| För 300' så får du senaste generationen av 5-serien (årsmodell 2018 och framåt) om du väljer 520d vilket är en bra bil för långfärd. Alternativet om du vill ha något lite roligare är kanske 530d men då tror jag att det är förra generationen (fram till årsmodell 2017) som gäller. Lite personligt vad som är viktigast där, båda bjuder på fin komfort men jag upplever den nyare generationen som lite "lättare i steget". Samtidigt är 30d-motorn klart roligare än 20d-motorn men inte lika bränslesnål. | |
| Tack för svar! 520d och G30/31 låter som ett bra val för mig. Någon speciell utrustning som rekommenderas? Kända fel att se upp med? | |
| Med körningar på många mil så känns stolarna viktiga, testa sportstolar och komfortstolar och se vilka som passar för dig. Jag hade inte tagit standardstolar. Kan vara bra att kolla att det inte är standardstereon också. | |
|
Har du inte garage så är motorvärmare guld nu på vintern. Rattvärme hade jag inte heller velat vara utan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.