|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad det betyder. Har detta i min nuvarande kärra och även i min förra 545e, men har aldrig sett att det fungerar. Jag får ff ladda i nytt via usb. Vad är tanken med detta och hur ska det fungera? För övrigt så undrar jag vem som är leverantör till BMWs kartor, de är ju otroligt dåligt uppdaterade. På sträckor där hastigheterna ändrats till den ”nya standarden” 40, 60, 80 så är ju de gamla hastigheterna kvar. 50, 70, 90. Otroligt störande när man vill använda funktionen i farthållaren som förutspår kommande hastighet. Nu måste man passera skylten innan hastigheten kan justeras. I -landsproblem? Javisst, men man vill ju att det ska funka korrekt… | |
|
Jag såg inte heller till någon automatisk uppdatering i min M440 (byggd i april) innan jag hämtade via USB. Först "Road Map Europe Live 2021-2" sedan -3, och när jag kollar idag finns 2021-4. Jag är ganska säker på att (den stad jag besäker ibland som sänkt til 40) fanns med redan från början. De finns definitivt i 2021-3. Vilken version har du fått ner via USB? Som jag förstått det är OTA-uppdatering ändå begränsad till en mindre region, medan USB-varianten är ca 30GB. |
|
|
Jag har precis laddat i 21.3, där finns inte de nya hastigheterna med. Detta i Dalarna. Såg att 21.4 fanns till min också, ska ta ner den och testa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.