|
|
|
|---|---|
|
Jag har lite funderingar kring luftmängdsmätaren på min E28 528i -84. Mäter jag resistansen i tempsensorn som sitter i den får jag endast ca 65 ohm, vid ca 7 grader i garaget. Värmer jag med varmluftpistol så sjunker den ner mot 0 ohm. Resistansen borde vara mycket högre så jag antar att tempsensorn är kass. Nu till det kluriga. Det finns 5 stycken stift på luftmängdsmätaren, tempsensorn är kopplad till det näst längst till vänster (9) och till stiftet i mitten (E). Men kontakten till luftmängdsmätaren har bara 4 stift, och stiftet som saknas är det i mitten som går till tempmätaren (E). Det finns bara 4 kablar i kablaget, så det är inget stift som glidit ur kontakten. Mitt Bosch nummer på luftmängdsmätaren är: 0280202025. Något BMW nummer finns inte men enligt google är det samma som bmw nr 13621272101 och det stämmer enligt realoem. Någon som vet hur detta funkar, är något tokigt med min lmm? Kanske är det någon som har ett elschema där man även ser hur det är kopplat inne i luftmängdsmätaren? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.