|
|
|
|---|---|
|
Funderar på om detta kan ha med bromsar att göra ? Känns som det är i bakvagnen? | |
| Ja, krävande bromsok bak är ett mycket vanligt fel på BMW när de blivit några år, och kan ge upphov till skakningar. | |
|
Kan vara slitna stötdämpare, slitna bussningar i bakvagnsbryggan. Några vibrationer/hopp i lägre fart? Hade du problemet med sommardäcken? Hur långt har bilen gått? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för alla svar! Den har gått drygt 20. Ja samma problem med sommardäck fast känns mera nu. Jag har fått diagnos och de säger byt allt från skivor klossar till dämpare och bromsok. Det kan inte vara att kardanaxelen är sned? |
|
| Det kan vara mellanlagret som sitter i mitten på kardanaxeln samt att det även kan vara hardyskivan eller båda. | |
|
Okej tack! Ja den vibrerar och hoppar även lite i lägre hastigheter också? Känns i stolen och i mitten av bilen. Han säger han haft av kardanen vid byte av abskrans. Kan han monterat det fel när han satt tillbaka? |
|
| Låter som att det skulle kunna vara mellanlagret. Jag vet inte hur kardanen sitter på just din modell. Men det är viktigt att kardanen återmonteras som den satt innan då den är balanserad. | |
|
Hur långt har bilen gått? När byttes stötdämpare i bakvagnen senast? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Okej tackar, ska kolla upp detta ni nämner! Den har gått 22 ungefär. Jag vet inte när dämpare är bytt. Inte de senaste 3 åren i vart fall. |
|
|
Nu är stötdämpare skivor klossar mm bytt i bakvagnen men problemet kvarstår men något mildare. Är nästa steg mellanlagret i kardanen då eller? |
|
| I din situation hade jag bytt både mellanlager och hardyskiva. Antagligen är båda dåliga. | |
|
På vår E91 -08 var det bakvagnsbussningarna. Kändes farligt att köra över 100 km/h Mvh /B |
|
|
Tänker att bakvagnsbustningarna borde han sett när han hade nere i princip allt och bytte där bak? Samt att den nyss är besiktigad. Tack till er båda! Ska kolla upp detta! |
|
|
Mekanikern säger att jag skulle haft oljud om det hade haft med kardanen att göra. Stämmer det? Då jag också vill ha det till att det förmodligen är något med den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.