|
|
|
|---|---|
|
Min gamla låsbultnyckel/adapter börjar bli sliten och jag lyckas därmed inte skruva av den sista bulten på respektive däck. Det verkar finnas ett helt gäng av låsbultnycklar på marknaden för E61:an, t.ex. vid en titt på nedanstående länk, men hur vet man vilken som är den rätta? Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Brukar vara ett instansat nummer låsbultnyckeln så man kan köpa en lika dan. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Vilken modell är det? Är det "splines", "splines med hål i mitten" eller "slingrigt mönster"? Är de de två första är det som Hasso skriver ett nummer i hylsan som anger "koden". Är det den senare, är det en färgkod på hylsan som anger "koden". BMW bör kunna hjälpa dig att beställa en ny oavsett - enklast är nog att ta med den till BMW-verkstaden och låta dem beställa hem en i reserv. Om det "bara" handlar om att ta loss låsskruven, kan säkert närmaste däckverkstad hjälpa dig med det. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Okej, tack för svaren. Såhär ser den ut: Länk ABC 37 står det så jag tolkar det som någon av dessa således: Länk Länk Annars funderar jag kanske på att låta närmaste däckverkstad plocka bort respektive låsbult på vardera däck och helt enkelt sätta en vanlig bult där också. |
|
| Å andra sidan om du har tre hjul låste kanske ingen vill ha bara ett? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.