|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har ni sett någon som laddat upp sin servicebok på car.info? Jag har tidigare inte observerat att man kan ladda upp sin servicebok på car.info. Under historik och i början av fordonets händelser så finns en orange ruta där man kan ladda in sina data. För och nackdelar? Sandis | |
|
Nej och jag skulle aldrig göra det. Glöm att jag laddar upp halvkänslig information på en sajt som inte ordentligt redogör för hur de sparar, vem som kan läsa, vem de delar informationen med osv. Tycker car.info tagit ett par snedsteg senaste tiden. Både ovan men också att benämna allmänna återkallelser som att "bilen är inlagd i riskdatabas" är att skrämma upp köpare på ett helt onödigt sätt. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
fast man skriver ju hur man delar info här: Länk |
|
Car.info är bara snett ute med det här helt. En bild på en stämpel som vilken tjomme som helst kan ladda upp tolkar man som "Återkallelser får ändrad status om bilen har servats efter återkallelsen." Man har ju 0 aning om vad som är gjort vid servicen? Eller om bilen redan fått återkallelsen gjord innan? En annan sak - om jag laddar upp en bild på en servicebok på typ din bil Jörgen (säg att jag har en servicebok som ser likadan ut) med andra miltal på - då misstänker jag att du kommer få en stor fet "Mätarställningen är sannolikt modifierad" på car.info sen. Bra prutargument sen när jag ska köpa din bil ;) |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Löwet, du är välkommen prova på någon av mina bilar, så kommer du se att de ej går hur lätt som helst :) |
|
Hej! Uppladdat servicematerial behandlas manuellt av mig på car.info. Vi sparar datan endast för internt bruk. Dokumenten syns inte publikt, och kommer inte att läggas ut publikt vid senare tillfälle. Laddas felaktigt material upp eller med känslig information tar vi bort dessa direkt. Vi vill inte spara på personlig data. informationen som visas publikt är datum och miltal, inget annat. Service från icke-auktoriserade verkstäder som ger avvikande miltal tas inte med. Samma gäller om en bil har miltalshistorik som enligt vår analys visar på skruvning så accepterar vi inte servicehistorik från icke-auktoriserade verkstäder för att "visa" att bilen inte är skruvad. // Jonatan, Car.info |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.