AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
784

Fixa kablage baklucka e61 när shoppingluckan inte fungerar?

Hej någon som har tips på hur man går till väga för att byta kablagen när inte glasluckan går att öppna? Den har öppnats 5 ggr på ett år av sig själv men nu var det ett bra tag sen det hände. Torkaren, värmen till rutan och shoppingluckan fungerar inte så måste ju försöka fixa det på något sätt
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Dags för lite pyssel. Sencom är bra, Länk
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Du behöver öppna luckan för att komma åt det men det går inte? Fattar jag det rätt?
Det kan gå att öppna med inpa eller liknande om felet ligger i knappens kablage och inte i låsets kablage.

// Magnus

Tack för tipset. Då ska jag kolla om det går att öppna med inpa. Som jag förstått på alla mektips så måste man kunna öppna glasluckan för att kunna fixa kablarna så jag hoppas att det fungerar med inpa
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det går att öppna mekanisk med en lång svetstråd , man får lätta på bakluckans klädsel och från förarsidan hitta hålet på låset. kolla Youtube.
Jag brukar skava lite på kablagets isolering i bakluckan och lägga på spänning från ett fristående batteri. Men man måste peta igen låset på själva bakluckan för det sitter en spärrfunktion som hindrar glasluckan att öppna sig.
Knappen på glasluckan leds genom trådar i glaset och har en skarvkontakt uppe i antennförstarkaren under vingen.Och den brukar vara ärgig

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.