|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW kunniga. Jag har lyckats att få vä.yttre dörrhandtag att slut fungera, troligen beroende på många hårda dragningar med frusen dörrlist. Tyvärr är dörren också satt i så kallat barnsäker läge och kan ej öppnas inifrån heller. Jag tror att det är svårt att ta bort inre dörrsida med stängd dörr. Kan man skära sönder handtaget utifrån utan att förstöra dörrplåten? TACKSAM för erfarna tips. Mvh Björn. Björn A. | |
|
Det går utan att skära sönder! Min svåger hade exakt samma problem i somras. Jag var inte med men han hittade något på Youtube. Jag vet att han lyfte ur sitsen till baksätet. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Hej Ola,tack för svaret. Jag har tagit bort både ryggstöd och säte, men ser ingen möjlighet att komma in i den låsta dörren. Jag läste en mycket bra beskrivning hur man byter yttre handtaget, men då måste dörren öppnas först. Du kan inte tänka dig fr.åga din bekant hur han gjorde? Mvh Björn A. Björn A. |
|
|
Jag skulle tro att denna sökning kan innehålla svar Googla "bmw e39 rear door won't open" så borde du hitta en lösning. // Magnus |
|
|
Tack Magnus, jag kollar.Har faktiskt hittat på Youtube nånting med liknande problem där elmagneten lagt av i stängt läge. Min magnet funkar, så troligast mekaniskt fel tror jag. Återstående problem är det kalla vädret så jag får vänta på bättre tider. Vad kan det kosta att lämna in på "bevare mej" Bevaria? Mvh Björn A. Björn A. |
|
|
Hej, han fick upp dörrsidan i bakkant så pass att han kunde komma åt mekanismen och öppna dörren. Mer exakt vet jag inte. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Hej, När du nämner "kyla", tänker jag på egna erfarenheter av gammal fukt + torkade smörjmedel + frysning. Kan problemet ha med kylan att göra? Har du någon möjlighet att i så fall t ex med en värmepistol försiktigt värma upp klimatet inne i dörren? Tar väl lite tid, men allt är ju bättre än att bända på grejer i kylan. Det kan också hjälpa att lite på måfå spraya in WD40 "åt rätt håll" genom hålen för dörrhandtaget i plåten. /Lennart |
|
|
Hej Lennart, jag tror du missförstod mig, med kyligt väder menade jag bara att då jag måste arbeta utomhus väntar jag till våren. Hörde med besiktningen att dom inte godkänner en låst dörr,så jag får hoppas på tidig vår. Mvh Björn A. Björn A. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.