|
|
|
|---|---|
|
bmw visar upp XM concept, blott den andra unika m-modellen genom tiderna. Länk ryktas komma med en hybrid v8 på 750hk | |
| Med tanke på hur sällsynt ful den är så borde konkurrenterna jubla. | |
|
Hur häftig som helst. Så ska BMW vara polariserande och provocerande. 5 stjärnor! |
|
|
Osnygg kopia av denna? Länk |
|
| Det är alltså möjligt att göra en bil som är fulare än iX. Imponerande! | |
|
Fast Range Rovern Kane länkar till är fan i mig rent av snygg om man jämför med XM, som för övrigt är en Citroën :-) /Niklas Fransosen |
|
| Länk prototypen provkörd av flertalet journalister | |
|
Byggs for Kina o US marknaden i första hand ? Fruktansvärd onödig och ful bil. Borde inte få bära ///M märket = hur långt från ///M för MOTORSPORT är inte detta…..?? |
|
|
Byggs for Kina o US marknaden i första hand ? Fruktansvärd onödig och ful bil. Borde inte få bära ///M märket = hur långt från ///M för MOTORSPORT är inte detta…..?? |
|
| Länk läcker ut nästan helt avtäckta bilder | |
| Länk bile läcker ut timmar innan den officiella visningen | |
| Länk | |
|
Nu när jag vant mig vid X7 och 7-seriens facelift så ser den inte så hemsk ut som jag trodde att jag skulle tycka. :) Tyckte detta var intressant: "Following the launch of the BMW XM in the first quarter of 2023, BMW M will reveal a special model in the BMW XM line-up: the BMW XM Label Red. The BMW XM Label Red will be the first in a series of BMW XM Label models, and available for a limited period of time. This special model will feature over 735 bhp and 735 lb-ft of torque, unique paint, wheel, upholstery, and trim selections, and an MSRP starting over $185,000. Production of the BMW XM Label Red is expected to begin in the Summer of 2023. Details on how to order the BMW XM Label Red will be available at a later date." Häftigt med en specialversion med så mycket mer prestanda, ett hopp upp på nästan 100 hk. Brukar vara betydligt mindre hopp i effekt upp till specialversionerna annars, typ M5 CS osv. |
|
Buspelle |
Kanske någon sorts djup ironi över att den andra unika M-modellen efter M1 genom tiderna blir en "lastbil". |
|
De gör det väl för att tjäna pengar men det är ju inget annat än djupt tragiskt. Vad är den till för? För vem? Tror den inte kommer sälja så bra i kommande lågkonjunktur. Blir ett sånt där otidsenligt monument. Som Göta Kanal som var omodernt redan vid invigningen. |
|
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Andra unika M-modellen genom tiderna som Buspelle skriver och så väger den 2,8 ton, har den svagaste V8-motorn sedan förra generationen N63 motorn och är halvsekunden långsammare än både X5M och X3M till 100. Det var inte vad jag hade väntat mig i alla fall. Det enda man åstadkommit är lägre förbrukning pga elmotorn. För mig känns det som att man försökt kopiera Lamborghini Urus i typ av bil men missat att matcha dess prestanda. Hade varit mer spännande om man gått åt Ferraris väg med Purosangue som känns sportig och med 750 kilo mindre egenvikt. Med tanke på den modesta effekten man plockat ut så hade det varit klokare att ha S58 motorn som i Alpina utförande ger högre effekt och vridmoment än den man nu använt och därigenom sparat viktiga kilo och fått till ännu bättre förbrukning, bättre köregenskaper och antagligen något bättre prestanda. |
|
Märklig bil..Snygg?, nej....men den kommer att sälja ändå. BMW har säkert gjort en seriös marknadsundersökning. Synd att bokstaven M tappar något i ...hmmm.."kraftfullhet och känsla". Men vad vet jag, har aldrig varit en av dem som dylika svindyra tingestar riktar sig till. Mvh Janne, |
|
|
Janne har antagligen helt rätt. Men ///M är sedan länge urvattnat. M2 är nog den sista riktiga M bilen. Jag kommer iaf aldrig att köpa en BMW som ser ut så där. //Fd och nuvarande ägare av "Riktiga" M bilar: M3 E30, M5 E34, M3 E36, M2 F87, nu Z3 M Roadster PS. En M bil gör sig bäst med sugmotor, manuell låda och en vikt under 1400kg. Tycker jag. DS. |
|
| Värme i armstöden? -Såld! | |
|
Värme i armstöden har ju även en X5 G05 med rätt utrustning /Anders |
|
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Grundpris på 1,8 miljoner. När jag kollar utrustningslistan så verkar den förvisso ha rätt hög utrustningsnivå som standard men märkligt att den inte kommer med keramiska bromsar. Föreställer mig att stålskivorna snabbt blir matta på Autobahn med tanke på vikten. aerobat: Vad skiljer gamla M2 jämfört med dagens M3 i bakhjulsdrivet utförande med manuell växellåda? Kan tycka att det Bmw fortfarande tillverkar "riktiga" M-bilar. Ska man dra definitionen av "riktig" M-bil ännu snävare kan jag tycka att bara M1, e28 och e34 M5 samt E30 M3 cabriolet är riktiga M-bilar med tanke på var de är tillverkade. Lite besviken på effekten i motorkonfigurationen. Förmodar att vi kommer få se exakt samma motorkonfiguration i kommande generation av M5 om än kanske med något mindre batteri. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.