|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Funderar lite kring min nuvarande bil. Tycker den bolmar överdrivet mycket rök från avgaserna. Tycker inte det minskar efter längre turer heller. Det ryker mer vid gaspådrag med växel i. Kylarvätskan luktar inte illa, inga bubblor eller tecken på "skit" i vätskan. Ingen "milkshake" i oljan. Ingen tecken på mycket vatten i oljan. Avgaserna är inte svarta, inga tydliga tecken på blåa avgaser. Ska kolla ordentligt imorgon. Avgaserna luktade inget konstigt heller. Hoppas att bilen bara är trög på att få bort kondens. Har trots allt bara haft den i nån månad och det har varit rätt kallt och fuktigt. Någon med råd vad det kan va? Hur jag ska felsöka vidare? Mvh Henke | |
| Just bilen är en e61. N53 motor. | |
|
Om bilen inte förbrukar varken olja eller vatten och du inte har några andra indikatorer än vit rök vid gaspådrag så tror jag inte att du ska oroa dig. Jag skulle ta bilen på en längre tur och värma upp avgassystemet och se om den vita röken minskar. Vid kallt väder försvinner den ju inte helt. |
|
| Ok tack. Förra ägaren nämnde att den drog nån liter olja per 500 mil. Såg även ett misstänkt mindre oljeläckage på undersidan av motorblocket men det borde inte ha med avgasröken att göra. Ska hålla koll på kylarvätskan och oljeförbrukningen. Skulle det kunna vara vevhusventilation som är på väg att behöva bytas? | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Gillar hur du flyktigt säger att den drar "nån liter olja per 500 mil" som att det är fullt normalt. |
| Haha aa. Det är en gammal bensinsugare. Den har nog sina bästa drifttimmar bakom sig. 😄 ser lite mellan fingrarna. 😌 | |
|
Fått ut felkod på: Kommunikation vattenpump Kortslutning termostat Nox sensor Tror ni nox sensor kan orsaka avgasröken? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.