|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en gammal BMW med lite problem. Om jag försöker starta bilen och håller bilen i startläge klickar den distinkt med 1-2 sekunder mellanrum. Första tanken var att det var dåligt batteri, så tog ett annat fulladdat, dock utan skillnad. Ställde dit min Volvo hybrid med motorn igår och körde startkablar direkt till bilen utan batteri i BWN:n, då startade den, sålänge Volvon var igång. Om jag stängde av Volvon gick det inte att starta BMWn. Vad kan detta bero på? Jag misstänker kortslutning mot jord i någon av "huvudplusmatningarna " från skuffen och framåt. Nån som känner igen detta? | |
|
Vad har du för vilospänning om du mäter på polerna under huven? Vad blir spänningen vid startförsök? Hur långt har bilen gått? Förutom dåligt batteri (huvudmisstänkt) kan det vara jord-/kontaktfel som du är inne på...men då är troligen jordflätan mellan motor och kaross där jag skulle kika först. Detta kan du dock kolla genom att skapa en egen jordning mellan motor och kaross med en hjälpstartkabel t ex.... Annars kan det vara startmotorn som är dålig och mest troligt solenoiden i den. Dock blir jag lite fundersam över din starthjälpsbeskrivning! Körde du bilen utan batteri efter den startat? Det kan förstöra hela elsystemet i bilen! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.