AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
674

Lagning av remsats till Bmw325i

Hej

Jag har en Bmw 325i -03

Någon som har bytt flerspårremssats på en sådan ?

Funderar vad det kostar ? Hur lång tid kan det ta ?
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Remmen kostar ca 100kr. Det kan ta 1 timme kanske, beroende på hur van du är.
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Jodå, bytte nyss på en N46-motor (det är i princip sak samma som på din M54-motor). Men har även bytt på M54-motorer (som din motor är).

Det är relativt enkelt att byta. Lite småpilligt de första gångerna kanske, men säg en 30-45 min för en drivrem om det är allra första gången.

Tänk på att det finns två drivremmar.

Drivrem för vattenpump,styrservo,generator kostar runt 175-200 SEK (köp en av bra kvalitet typ Gates, ContiTech, Meyle eller liknande).

Drivrem för AC kostar runt 100-120 SEK (köp en av bra kvalitet typ Gates, ContiTech, Meyle eller liknande).

Men när man byter drivrem så ska man alltid byta löp- och spännhjulen samtidigt. Det finns färdiga kit för detta som ofta är mer kostnadseffektiva.

Men än en gång, köp av bra kvalitet (undvik billigare märken vars saker är gjorda av Kinesium som pesten) som tex Gates, ContiTech, Meyle eller liknande! Jag kan inte understryka hårt nog vikten av att undvika Kinesium här.

Räkna med runt 2800-2900 SEK för att få allt (komplett sats för vattenpump+styrservo+generator samt komplett sats för AC).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.