|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, hur långt går den?? | |
|
? varför undrar du??? ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
Grusse |
8000rpm |
|
Rödmarkeringen börjar vid 7000 rpm. /// Better Make Way \\\ |
|
RafkoM3 |
Hmm, min går till 9000. /M3 E30(TIC) Länk |
|
Jag har läst i ett tyskt forum att varvräknaren ramlar ner till 0 om ett vist varvatal överskrids. När varvtalet sedan sjunker så hoppar nålen upp igen och visar rätt. Minns inte vid vilket varv, men nånstans i runt 9000 - 9500 vill jag minnas....man får trimma rätt bra :-) /thomas |
|
|
Tack för svaren! -RafkoM3 Vad menar du, är varvräknaren graderad till 9000 eller var det så mycket du varvade?! ;-) |
|
RafkoM3 |
Med den förra motorn gick det varva ca 9000, med denna motorn ska jag endast varva till 8200 när mappningen är helt klar. Den är graderad till 8000 bara :( /M3 E30(TIC) Länk |
|
Bonje. Jag menar inte graderingen utan elektroniken bakom, men som sagt, jag har bara läst om det i ett annat forum (www.s14.de eller www.s14motorsport.de). 9000 börjar nog närma sig oljetemp mätaren:-) RafkoM3. Bara liten nyfiken, vad har du gjort åt vev, stakar, kolvar, oljepump etc för att klara 9000 utan risk för haveri ? /thomas |
|
RafkoM3 |
ThomasE: Kolvar och stakar var orginal, däremot var det evokammar och annat smått och gott. Det var inget avancerat tror jag i motorn då jag inte hade byggt den själv. Hade orginal Motronic då varvade den endast 7200, men fick testa en annan styrbox från en Gr N bil som var moddad. Då varvade den 9000.. Troligtvis hade inte motorn hållt länge om man kört den så ett tag... /M3 E30(TIC) Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.