|
|
|
|---|---|
| Har en M3 med digital klima. När man har bilen avstängd så låter det ett surrande ljud från kliman. Skall det vara så? | |
|
Det är nog omöjligt. Kliman i min E36 ställer om lite spjäll o sådant när man slår av tändningen. Så har du inte några jääättekonstiga ljud är det nog helt i sin ordning. Trevlig helg! // Joakim |
|
| det är inte några spjäll som låter utan det kommer från kliman. Spelar inte heller någon roll om man väntar ett tag efter att man har stängt av bilen | |
|
Japp den ska gå ca 10 min efter, det är normalt. Det är inte normalt om den surrar helatiden eller/och surrar för högt. Den ska knappt höras, min har båda felen, skit ireterande :( För det blåser väll inte från fläkten utan surrar från knapppanelen? Mvh Ingo E39 -97 med 19" |
|
| Fläkten går inte,utan det är precis som du säger att det låter från "knapppanelen | |
|
Grattis du åxo :) Nej skämt å sidå, det är en liten elmotor som man ska byta eller smörja upp på baksidan (Krånglig som fan att komma åt men det går med lite pill) så blir den tyst. Motorn går inte att köpa löst men det var någon på maillistan som skulle ta reda på vad det var för motor och återkomma, men jag vet inte vart han tog vägen? Att den inte slutar att gå, har jag för mig beror på ett litet motstånd som havererat. Om någon vet något mer så skriv in tack! Mvh Ingo E39 -97 med 19" |
|
|
Tack för era inlägg. Jag har själv detta irriterande ljud ifrån kliman och man har ju oroat sig för att den rasar när som helst. Den surrar ett litet tag men slutar sedan. Nu kan man släppa det problemet. Tack ingo! |
|
|
Det är en liten fläckt som sitter i klimadisplayen som känner av kupe luften (temperaturen)i bilen. Den suger inn allt damm också i luften , som gör att det så småningom blir tätt. Det kan man se genom det lilla intaget på klima panelen. Jens |
|
|
Nu har jag diskuterat detta problem med BMW och motståndet havererar sällan, men det jag trott är att fläkten ständigt snurrat eftersom den surrar när jag har kommit till bilen på morgonen. Men det är tydligen så att den sätter igång när man öppnar dörren. Jag har tagit ut fläkten å smörjt upp den å nu är det knäpp tyst : ) Mvh Ingo E39 -97 med 19" |
|
|
Skall prova att plocka ner detta. Kanske hör av mig till dig Ingp om jag behöver lite hjälp med något. Hoppas det det går bra för dig? |
|
|
Kotten: Självklart : ) Mvh Ingo E39 -97 med 19" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.