AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
720

Fjärrlåset på nyckeln strular, kan man uppgradera? E38 -95

94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Min 750 -95 har gamla fjärrnyckeln med gummiknappar på. Nu har även nummer två av mina nycklar börjat strula. (en är död sedan flera år)

Det är något med kretskortet inne i som strular så det är egentligen bara det som jag behöver men jag hittar inte det till salu. Inte heller kompletta nycklar av gamla modellen. Går det att använda den nyare diamant-formade nyckeln till en så här gammal bil? Sådana kan man ju köpa på nätet för rimliga pengar och låta en låssmed slipa till om det går att få fjärrlåset att lira.

Problemet gäller alltså bara fjärrlåset, min bil byggd i slutet på 1994 har inte immobiliser.

// Magnus

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Har du provat att ladda dom? Tejta fast dom vid en ORAL-B tandborstladdare nått dygn och sen prova. Om det är batteriet så funkar det faktiskt. Jag har den gamla nyckeln som du har till min 850, skulle beställa en ny fjärr från BMW men de hade utgått. De visste om att folk hade köpt blanka fjärrnycklar från Holland/Belgien(gamla typen) och sen kodat om de här hemma men mer visste varken de eller jag.
Lycka till!
Asken
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det går nog att använda nyare diamantnycklar. tvärtom går utmärkt iallafall , har haft Ebaynycklar med fjärr av gamla sorten som fjärrlås öppnare enbart ,var billigare än att köpa ny fjärrnyckel till min 318-02.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Asken, dessa nycklar är från tiden innan de laddades i tändningslåset eller på tandborsten. Man får byta batteri och det hjälpte inte.

Däremot så verkar lite lödtenn på batterihållaren fått fart på fjärren igen :)

Med det är bra att veta det kan finnas hopp om att en diamant-nyckel kan lösa det den dagen den ger upp igen.

// Magnus

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.