|
|
|
|---|---|
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Har just köpt en 530xd G31 från 2018 med HIFI ljud. Har dock inte hämtat bilen ännu så jag vet egentligen inte hur det låter. Men jag hade med i min kravlista minst H&K ljud så nu tänkte jag uppdatera iallafall. Så jag fundera på två olika allternativ: 2 par MATCH MS 42c BMW.2 dörrar fram och bak 1 par MATCH UP W8BMW-S under stol 1 st MATCH MS4x BMW.3 center (1 par MATCH MS 42c BMW.3 uppe tak bagage) 1 st MATCH UP 7BMW slutsteg Pris just nu: 11900kr -1300kr för högtalare i taket eller 2 par Ground Zero GZCS 100BMW-SQ+A dörrar fram och bak 1 st Ground Zero GZCS 100BMW-SQ+C center (1 par Ground Zero GZCS 100BMW-SQ+C uppe taket i bagage) 1 par MATCH UP W8BMW-S under stol 1 st MATCH UP 7BMW slutsteg Pris just nu 16000kr -2200kr för högtalare i taket Någon som vet hur högtalarna uppe i taket i bagaget drivs när man har ett MATCH UP 7BMW slutsteg. Detta steg har ju 2+2+1 utgångar samt 2 till SUB. Men man behöver väl ytterligare 2 utgångar till högtalarna i taket i bagaget? Men dessa högtalare kanske man klarar sig utan, när man har bytt dom andra och fått fart på slutsteget? Om någon har några andra idéer på bra setup i denna prisklass så kom gärna med förslag. |
|
Hej! Även högtalarna i bak kommer drivas av MATCH UP7BMW, det är sjukanals. Sedan så råder jag dig att köpa steget först och koppla in det samt provlyssna innan du köper några högtalare. Jag är kräsen när det gäller ljud, har tidigare tävlat i bilstereo och har en 7-serie med eftermarknadsprylar för många kronor där allt är utbytt men jag känner inte att man behöver göra mer än att byta slutsteget i g30in. Det kommer låta mycket bättre än HK bara du byter steget men behåller hifihögtalarna, det är slutsteget som är den svaga länken och utan att byta steg låter det väldigt trist. Möjligtvis om du vill kunna spela riktigt högt så kan man byta basarna under stolarna till några som klarar mer effekt. |
|
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Hej Alpinabiturbo, Tack för dina synpunkter, uppskattas. Jag trodde att steget var ett 7-kanals med följande konfig: 2 dörrar fram 2 dörrar bak 1 center fram 2 sub under stolar Output power RMS / max. - @ 4 Ohms 5 x 65 / 130 Watts (Front / Rear / Center channels) - Subwoofer output @ 2 Ohms 2 x 160 / 320 Watts Men så är då inte fallet? Mvh |
|
Högtalarna i fram och bak delar på 2-kanaler med passsiva filter. Likadan konfiguration både med orgsteg och Match UP7BMW annars hade det inte vart plug & play. Så kanalerna du får ut från steget är som du skriver. 2 kanaler fram 2 kanaler bak 2 kanaler sub under stolar 1 kanal center. |
|
Tack för info Alpinabiturbo!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.