|
|
|
|---|---|
|
ja som rubriken lyder vill bara veta för- resp Nackdelar med de olika? vilken som verkar funka bäst eller är det lika ? | |
|
Kedjan är förstås mycket slitstarkare och byts sällan, om ens aldrig. Kan slaka något med åren med rassel som symptom, men går som regel inte av som remmen kan göra om man missköter den. Garanterat driftsäkrare än rem. |
|
|
när ska man byta Rem på ett ungefär om man har sköt olje bytte m.m. kan man konventera till Kedja om man har Rem? tycker rem verkar va lite Vek käns vell litte oroligt när man bus kör litte att den ska gå av tex det är ju inte nån höjdare precis |
|
| kamremen är inget att bekymra sig om, FÖRUTSATT att den är bytt minst var 6000:e mil. Det gäller iaf på 525orna 88-90. | |
|
okej va kostar en Kammrem på BMW ? måste man byta Kammrem sträkaren sammtidigt eller kan man använda den som sitter radan? |
|
| Jag bytte min kamrem nyligen. Jag betalade 695:- hos Carlsson Bil AB i Örebro. Då köpte jag "Kamremsats" som bestod av kamrem + spännrulle. Byt sträckaren också, det är ett tips. Min sträckare/spännrulle var hel slut! Det var tur att den inte skar... Det är en liten rulle som kamremen går an på, i den sitter ett lager som slits ganska rejält. Och du, köp original grejer på sådana viktiga saker... | |
| okej Jo jag vet jag ska köpa orginal på såna grejer jag vill inte ha BILTEMA kamrem i bilen iof så kanske den är bra det vet jag inte men jag har haft erfarat deras bromskivor till en V70 å det va inte nån höjdare. precis ska ta å byta kamremen litte längre fram här | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.