|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla glada, har inte varit här på några år men nu behöver jag tyvärr be om hjälp hos er med magi i fingrarna. Har en n54 som länge nu har bråkat med mig, det började med att jag körde en 5 min sträcka och bilen fick ojämn tomgång när jag skulle stanna. Stängde och starta bilen och problemet försvann. Lät bilenstå i 10 min varpå jag starta den igen och gick som den skulle. Dagen därpå starta bilen inte, jag som meckat E46 tänkte att det kanske är LMM som bråkar och körde och köpte en ny. Plocka av gamla testa starta bilen och den starta direkt och gick bra "Ah då var det LMM" sätter på nya och bilen starta ej, plocka av LMM bilen starta inte. Nu har en mekaniker kommit fram att det ska vara gaspjället som inte öppnar som den ska men tycker det låter konstigt. Bilen har varit mappad och haft tunningbox(vishnu) som allt är avplockat även styrbox ska blivit återställd men bilen startar ändå inte om man inte manuellt öppnar gasspjäll. Jag fattar just nu noll om här finns någon N54 gud här som kan hjälpa en med er kunskap eller om här finns någon i västra Skåne som jag gärna betalar för er hjälp. | |
| Bmw gillar inte givare eftermarknadsgivare är det oem ? | |
| Bara orginal delar | |
|
Gör en felkodsavläsning! Det kan vara många olika orsaker - t ex. tändspole/-ar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det finns två ”klassiska” fel på N54, det ena är högtryckspumpen och det andra är spridarna. I princip alla N54 har dock fått detta åtgärdat för många, många år sedan. En mappning/”optimering” kan dock gå ganska hårt åt högtryckspumpen så frågan är om och när denna byttes sist? Är det länge sedan den byttes (eller aldrig gjort) så kan det vara dags för det nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.