|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft min 530i årsmodell -08 i ett antal månader nu, och är väldigt nöjd med bilen. Tyvärr har den dock grundalternativet när det kommer till ljudanläggningen, och det låter verkligen inte bra, speciellt inte när man försöker höja volymen lite. Har läst mig till att de flesta tycker lika om detta ljudsystem. Tex är det som dag och natt när jag jämför med min gamla bil, en fullutrustad Volvo 960 från -97, den spelar riktigt bra för att vara drygt 20 år gamla originalgrejer. Jag måste betona att jag kan absolut ingenting om billjud. Men jag har förstått att det inte hjälper, eller iaf gör väldigt lite skillnad, att sätta i bättre högtalare, då originalstereon inte orkar driva dem. Om jag skulle skaffa mig en begagnat HiFi/Logic7-paket (som jag sett finns att få tag på, iofs för ganska många tusenlappar, men kan ju ändå vara värt det) är det väl ändå en hel del jobb med att koppla in det, för kablaget är väl inte fördraget. Är detta något en kompetent billjudfirma kan fixa? Själva högtalarna kan jag ju montera dit själv, men jag vill inte hålla på med kablar och liknande. Måste jag byta huvudenheten? Jag har stora skärmen (Professional navigation) och AUX, inget USB. Måste man åka till någon med rätt dator och få saker "kodade"? Eller är det bättre att åka direkt till ljudfirman, och be dem plocka ihop ett motsvarande paket med eftermarkandsgrejer? Mitt enda krav är att det inte syns något, alltså inga "baslådor" eller dylikt. Det finns väl förberett att montera högtalare i bakdörrarna, diskanter vid sidospeglarna etc, så den biten borde väl inte vara överdrivet komplicerad. Tacksam för lite vägledning, från en som verkligen inte kan något om detta. | |
|
Länk Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Hej, Mitt tips blir att du kontaktar Tonny på Ljudbyggaren. Mycket kompetent herre som kommer kunna hjälpa dig med dina funderingar. Väl mött /Nemo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.