|
|
|
|---|---|
|
Hej. Vi skall byta ut nuvarande bil och tittar på en F11, 2015 eller nyare, max ca 14000 mil. Vill inte betala mer än 400' Planerar att äga den kanske 6-8 år, 14000mil. Räknar med att värdet = 30' efter det. Skulle hellre vilja ha en 550, men vågar man köpa en sådan? Jag inser att man får nyare bil med färre mil för lika pengar på en 353. Dessutom kanske 30' extra restvärde, pga lägre miltal. Har tittat på tex Länk Länk Länk Synpunkter? Åsikter? Någon som vet om handlarna är mer oseriösa än standard? / Hälsningar, Fredrik | |
|
Den sista med trim skulle säkert gå som en raket, men det är ju frågan om tillförlitligheten i det långa loppet(givet hur man kör och använder den). Har inte tagit reda på om denna trippelturbomaskin är "skottsäker" eller om det finns vissa förbehåll. Men säkert en härlig bil i vilket fall.. Turbosarna skulle jag nog kontrollera mera ordentligt vid ett evtl köp :/ Jag tror...att den är helt ok tillförlitlighetsmässigt, men det går väl att söka info om det. Eller så kommer någon med info här i tråden vad det lider. Mvh Janne. |
|
|
Mest nyfiken hur man har lyckats trimma den till 520hk? Någon som har en ide? 520hk då måste man ha bytt Turbosarna med eller? Ursäkta of topic. Jag kör M550d och den är magiskt p alla möjliga sätt, bränslesnål med tanke på prestanda och vikt, Snabb och snygg som bara den. |
|
|
Tror inte 550d i teorin innebär mer problem, men - Lite sämre exemplar för samma pengar som en 535 som du själv skriver - Kanske hårdare körd än 535? - Ännu dyrare försäkring än 535d? = Skillnad i värdeminskning på dessa tror jag är försumbart efter 6-8 år Nr 2 på din lista har snygg inredning och bra spec tycker jag. Vet dock inget av någon av säljarna. Köpte själv 535d för ett par år sedan. Efter mycket letande blev det BMW ÅF Premium Selection. 4WD rasade kort efter köpet och togs på garantin, dyr affär. Kanske hade gått på vilken garanti som helst iofs. I övrigt problemfri förutom luftbälgarna som jag bytt. Jag hoppade över alla 550d eftersom de var för dyra (liknande budget som du har) för ett par år sedan när jag letade, och jag ville ha ett ex under 10 000 mil. Jag hade liknande oro med 535/520 som du har med 550/535, men så långt har inget negativt med koppling till större motorn hänt (utom att försäkringen är dyrare-men det visste jag ju redan vid köpet). |
|
| Tyvärr har inte #2 komfortstolar. Då går den bort direkt från önskelistan....;) | |
| @Kane, missad det - håller med dig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.