|
|
|
|---|---|
|
Skulle förlänga tjänsten Remote Services till bilen och märker att BMW tagit bort den funktionen som enskilt alternativ. Tråkigt nog har de bakat in funktionen i andra, betydligt dyrare paket. Egentligen inget jag använder i så stor utsträckning men det är en kul extragrej att ha, att styra vissa funktioner med mobilen. Känns väl ok med runt 300:-/året för en sån finess. På deras sida står det: "Anvisning: Vi har förbättrat våra digitala paket och vårt erbjudande! Vissa enskilda tjänster har integrerats i de nya paketen och är därmed en fast del av vår standardomfattning. Upptäck alla nya paket som du kan boka för din bil." Vet inte om det är någon förbättring direkt, snarare en försämring. Verkar bara vara i Sverige man gjort så med. Kollade runt lite på BMW:s hemsidor runt om i världen och där gick det att endast få tjänsten Remote Service om man så ville. Lite tråkigt kan jag tycka ändå. | |
|
De har nog gjort något med sina tjänster, förra veckan så försvann Spotify från Idrive menyn, får nu köra via BT eller frugans CarPlay (Android Auto fanns inte som tillval när jag beställde). Och nu verkar kartuppdateringen ha fått fnatt, kollar jag på ConnectedDrive så ska jag ha tjänsten till 2022-09-30 men via kartuppdateringsverktyget så vill den inte kännas vid bilen... Får bli en rundra med supporten igen, har fungerat så fint nu i ca 2 år... |
|
|
Precis så ! på min G31 520 D- 20 så försvann Spotify appen också någon gång vid de senaste dagarna ... enl. samtal till Connected Drives så känner BMW i allafall till detta och trodde att det skulle vara tillbaka inom några dagar...undrar om andra bilmärken har liknande problem med sina mjukvaror och apphantering ? //Wide |
|
|
Är i en liknande situation. RTTI går utinom kort men går inte att förnya enbart det utan behöver köpa hela paketet Medium för ungefär dubbla priset. Får då också med nya kartor, men vete 17 om det är värt det. Får se om det kommer någon black Frday / Cyber Monday rabatt i år... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.