|
|
|
|---|---|
|
Hej, Letar ny bil, Volvo eller BMW. Hittade en bil i dag på Blocket. Den kändes ”rätt” i färg och utrustning för min smak och ekonomi. Har reserverat den, ska kika i morgon fm. Frågan är om jag köper mig problem? Vad är era erfarenheter? Jag är medveten om att det ä N47-motor med risk för kamkedjehaveri men jag ”tror” att dessa motor ska vara åtgärdade på de svaga punkterna vad gäller kedjan och dess spännare, rullar etc. Ska lyssna efter rassel oavsett. I övrigt, vad kan man räkna med att behöva byta nu inom kort? Bilen är fullservad och har gått ca 13000 mil. Kan se att den blivit återkallad 2016 för något, styrväxel kanske? Länk till annonsen… Länk Tack för hjälpen! Robert | |
Buspelle |
Hade en F31 320d som gick utan ett enda fel under 6 år och en bekant köpte bilen och kör nu vidare bekymmersfritt. För mig kändes F31 helgjuten. |
|
Berätta lite mer om din bil. Årsmodell, hur långt hade den gått när du köpte resp sålde den? |
|
Buspelle |
Köpte den ny 2015 och den har gått kring 10000 nu. Som sagt, så här långt aldrig ett enda fel på bilen. |
|
Tack för svar. Blev ingen titt i dag på bilen i länken. Blev lite osäker på om den var högt prissatt? Den har sålts billigare tidigare. |
|
| Jag hade en F31 sen ny och i drygt 7 år, 10000 mil. Definitivt en bra bil, men inte helt utan lite problem. Hade en hel del barnsjukdomar som dock sorterades bort under garantitiden. Utöver det så drabbades jag av fjäderbenshaveri och generatorn sa upp sig. Om jag bortser från garantifel så var min felfri fram till att den blev sex år gammal. Sen kom nämnda fel. Tror dock jag hade otur då jag inte hört någon annan drabbas av just de felen. Så jag vill inte utfärda rödflagg, utan det är en rolig bil. Dock så blir man kolla exemplaret noga (gäller ju varenda beggad bil). | |
|
Tack för svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.