|
|
|
|---|---|
| Har kört E34,E39 & F10 under många år. Nu e jag sugen på en 730d -17. Vad/vilka är dom vanligaste "åkommorna"? (har farsgubbens E32 & E38 i minnet)<3 | |
|
Hej, helt rätt val! :) Svårt att hjälpa dig med några goda råd när det gäller åkommor då vår G11 (730d) hittills har gått problemfritt under de 20 månader/3000 mil som vi har haft den. Känns väldigt välbyggd och har en hög kvalitetskänsla. Vilket jag inte kan säga om vår X2:a Luftfjädringen är väl något som på sikt kan strula, men ska inte vara så dyrt att fixa. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
En bil från -17 borde rimligtvis inte ha så många direkta åkommor. Och det som kan ha strulat borde ha gått på garanti. Nu har jag iofs en äldre sjuserie men de problem jag haft genom åren med min kan inte sägas vara unika för serien som sådan. Kroken har strulat Vevhusventilationen är bytt några gånger Alla Comfort access handtag är bytta minst 1 gång Luftfjädringen har gått i pension men byttes så klart :-) Samt några fel till som jag glömt eller förträngt. Men alla dessa komponenter är ju inte unika för en sjuserie utan delas med flera serier och/eller motorer så det är svårt att säga vad som kan vara värt att se upp med på en specifik modell. Utöver det så är det alltid ett nöje att åka sjuserie. Men det kan bli dyrt så man bör ha ett konto som inte frugan vet om ;-) Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.