|
|
|
|---|---|
|
Har en 318d -10 som vid stillastående när koppling/växel eller bara koppling/ingen växel ligger i vid gaspådrag får jag vibration från motorn när varvtal 2000-3000 , släpper jag koppling är vibrationerna betydligt mindre men finns ändo! Tacksam för råd/tips mvh Roger | |
| Miltal på bilen? Har det kommit nyligen eller växt fram? Är det endast vid dessa varvtal eller också vid tomgång? Dvs under 1000 rpm. | |
|
Miltal 24500 mil, har troligen växt fram under en tid. Grannen misstänker att urtrampningslagrer som spökar. |
|
|
Under 1000rmp märker man inget |
|
|
Urtrampningslagret är definitivt en potentiell felkälla. Det typiska för urtrampningslagret är att det ska låta mer när du håller ned kopplingen, så det känns ju rimligt. Men du borde inte behöva varva upp för att höra det. Hörs det något i fart vid samma varvtal eller är det för mycket övrigt ljud för att kunna höras då? Däremot borde det sluta helt då du släpper kopplingen och du säger att du fortfarande har ett oljud då? Urtrampningslagret i sig är inte så dyrt, men arbetet att byta det kräver att motorn och växellådan separeras om jag minns rätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.