|
|
|
|---|---|
|
Dieselvärmren startar och tänder upp, går cirka 30sekunder och stänger sedan av. Den gör sina startförsök (3st) och sedan körs endast kupéfläkten. Jag har provat att läsa ut felkoder via odb men finns inget registrerat. Är det någon som har tips på vad man först bör undersöka? Tack på förhand! | |
|
Vad läser du ut felkoder med för verktyg? På e91 sköts styrningen av värmaren från IHKA (Klimatanläggningen) Klassiska felet på värmarna brukar vara att den låser sig vid för många misslyckade startförsök. Detta går att nollställa med programmet Tool32 som ingår i ett Inpa-kit. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Hej! Jag provade att läsa ut felkoder med ett INPA kit nu istället (som jag tror är köpt från din butik för ett antal år sedan) Med detta kit fick jag ut lite felkoder (78 KLIMA 3error stored, 9ca9 24, 9ca8 32, 9cb9 24) Men jag lyckades inte öppna filen som medföljer med förklaringar på felkoder. Det verkar som att värmen gått i låsläge nu. Det går varken starta den med kontrollen eller via "radion" i bilen. Jag försökte koppla upp mig mot värmaren (klimatsystemet) via INPA men fick då felmeddelandet "Requested control unit: 'IHKA87/V005. X. IHKR90/V003. X. IHR. 87/V003.X' Not found. Contol unit found: 'IHKA87_2' Program will be stopped! När jag läste" Control unit found: 'IHKA87_2' tänkte jag att jag borde kunna komma åt den styrenheten via Tool32 men när man väljer den där via biblioteket står bara programmet och snurrar och inget presenteras. Har du något tips på varför Tool32 beter sig på detta sätt? Mvh Johannes |
|
|
Ok ;-) Två viktiga saker med Tool32. 1.Inpa får inte vara öppet i bakgrunden. 2. Starta alltid Tool32 som administratör. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.