|
|
|
|---|---|
|
Tja! Råkat ut för trafikolycka där höger fram hjulet blev skadat. Bavaria vill byta samtliga hjul och däck. Nu till min fråga kan jag behålla dem gamla eller kommer dem göra sig ”av med dem” själva? Är det något jag bör tänka på nu när dem ska fixa bilen? En bil körde in i mig från höger sida fram och längst hela höger sidan, vilket gjorde att jag åkte ut till vänstra filen och krockade med en annan bil så både höger och vänster framsidan är kvaddad. Hört att man behöver rikta karossen ifall den tagit skada och att det e typ det värsta man kan få för skada på bilen alltså ifall karossen blir sne. | |
|
De oskadade hjulen (fälgarna) behöver nog inte bytas, men om du menar däcken vill man ha lika slitna däck på varje axel. I detta fallet nya däck om ena sidan måste byta både däck och fälg. Men det går kanske inte att hitta exakt samma fälg flr qtt endast ersätta 2 av 4 fälgar? |
|
| Ja precis, det kanske är så. men undrar också ifall man kan behålla dem gamla utbytta däcken/hjulen eller kommer dem ta och sälja eller "göra sig av" med dem? | |
| Det är dina däck, varför ska de ta dem? | |
|
Om de ersätts av försäkringsbolaget, så tillhör de gamla hjulen/däcken formellt försäkringsbolaget... Om du har x-drive, bör du eftersträva så lika slitage som bara är möjligt och även att det är samma typ av däck runtom. Har du staggered wheel setup med bredare däck bak, bör du även enbart använda BMW-OEM-märkta däck (stjärna) så rullomkretsen är inom rätt toleranser (de finjusteras vid stjärnmärkning i vissa dimensioner så det ska bli rätt). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
nu sa dem att det är 2 främre fälgar som byts ut helt till nya och höger bak då fälg. sen är det nya 4 däck på alla fälgar. men dem vill inte ge tillbaka dem 3 "gamla" fälgarna eftersom dem påstår att försäkringsbolaget har stått för den kostnaden. låter lurt. Vi får ändå stå för kostnaden med 40 % av dem nya däcken. |
|
| Ok, förstår att dem kan säga att dem tillhör försäkringsbolaget, men vi kommer ändå få stå för en viss kostnad för dem nya däcken. Eftersom vi kommer då få 3 nya fälgar utbytta och 4 st däck totalt. Så det enda dem behåller från gamla är vänster bak fälgen. | |
| Om du får ersättning från försäkringsbolaget så äger dem de gamla däcken. Det är helt riktigt även om du betalat både självrisk och fått åldersavdrag. | |
| När skall ni lära er skilja på dem och de! | |
| Samtidigt som du lär dig skilja på utropstecken och frågetecken kanske? | |
|
--- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Misclick! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.