|
|
|
|---|---|
| Jag har ett märkligt problem med min luftmassemätare, när jag har den inkopplad så går bilen riktigt dåligt.. den svarar liksom inte på gas eller som om det är någon fördröjning innan den accelererar. Men när jag plockar bort kabeln till luftmassemätaren så går den som den ska...borde vara tvärt om. Köpte en ny bosch luftmassemätare på autodoc men det blev inte bättre för det.... | |
| Glömde skriva att jag har en 530d E61 2009.... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Går den bättre utan LMM inkopplad så är den felaktig normalt. Fick du rätt Bosch LLM från Autodoc som motsvarar original artikelnummer ? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Tack för svaret... Ska kolla när jag kommer hem, tror bara att det fanns en bosch på autodoc.... | |
| Det som är tråkigt är att motorlampan lyser gult när jag kopplar bort kontakten till luftmassemätaren....hade den inte gjort det så hade jag struntat i att den inte är kopplad... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
13627788744 bör det vara originalnummer. Boschnr 0928400529. enligt Trodo.se Handla på Trodo.se istället. Där kryssar du i att dom kontrollerar att den passar till din bil. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Då har jag köpt rätt... numret stämmer exakt... | |
| Var ute och tittade på min gamla luftmassemätare och de 2 sista siffrorna skiljer sig åt....den nya har 0928400529 och den gamla (original) har 0928400504....båda är bosch.... | |
|
Så både den nya och den gamla LMM ger samma fel, samma felkod? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Ja det stämmer... Kan ju hända att det är fel på den nya också... | |
| Ska skriva ner dom felkoderna jag får också, får kanske mer hjälp av det... | |
| Jag kör med luftmassemätaren bortkopplad hela tiden nu för bilen går betydligt bättre då, men tyvärr så resulterar det att motorlampan är tänd. Kan man lura den på något sätt så att motorlampan släcks, om man bryggar kontakter på något vis... | |
|
Tja...vet inte om mitt svar hjälper dig, men jag beställde faktiskt 2st lmm på nätet(minns inte just nu exakt var jag beställde ifrån eller vilket märke det var på dessa...tyvärr.). Bilen gick som sk*t(sämre tomgång, dålig accelleration mm.mm.) med de nya luftmassemätarna. Men allt slutade med att det var ett annat fel än lmm(felet var en intermittent fungerande vevaxelgivare, kom absolut inga felkoder på vevaxelgivaren när jag kollade). Ok...vet att jag borde kontrollerat felet på ett smartare sätt, men jag köpte dessa billiga lmm bara för att...tja...var "99% säker" i början på att det var fel på lmm :/ Det var på min 523:a. Mvh Janne. |
|
|
Det Janne är inne på är inte osannolikt - för om du rycker sladden till LMM, går motorn på "fasta värden" och det kan gälla andra givarsignaler än bara från LMM... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ok... Tack för svaret... När jag kopplar på min lmm så blir det någon konstig fördröjning vid gaspådrag, det är värst när man står still och ska iväg... Ibland tar det ett par sekunder innan den börjar att accelerera så smått.... Bli betydligt bättre med lmm bortkopplad, men då lyser den förbannade motorlampan.... | |
|
Läs ut felkoder! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ska koppla upp bilen ikväll... Återkommer... Tack så länge.. | |
| Är vevaxelgivaren svår att byta, sitter den jäkligt till? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.