|
|
|
|---|---|
|
Hej, hur kopplar jag bort srartspärren? Det går inte att få en icke orginal bmw nyckel att funka säger verkstaden En bmw-orginalnyckel vill dom ha tusenlappar för. | |
|
Det går inte att bara koppla utan ska man göra något är det att få tag på en mjukvara/databox med funktionen borttagen. Någon chiptrimfirma borde kunna hjälpa till. // Magnus |
|
|
Precis, startspärren är en ingegrerad del av bilen. En ny nyckel kostar cirka 2000kr hos BMW-handlaren. Köpte en till farsans 525i-01 nyss. Fick 10% rabatt pga medlemskap iLänk Mvh Asken |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Länk Dom kan nog hjälpa dig? |
|
Som tur är jag medlem. Vi har ingen BMW-handlare på Gotland. Hur gör jag då? |
|
|
Hej, jag har frågat min kontakt på Bavaria om de kan skicka. Det borde gå. Får svar på måndag. Du kan maila mig på stockholm@bmwcs.com Trevlig fälg som vi säger i klubben! Asken |
|
|
Hej, Om allt i detta sammanhang är original på bilen, kan du beställa på distans från en bmw-handlare. Bilens regnar eller VIN. Plus en lämplig identifiering / legitimation. Lite förvånande att A6 -gänget i Jönköping har en sådan prissättning. Varför skall man chansa på en pirat, när originalet inte kostar mer? Verkar lurt, minst sagt. /Lennart Edit: Tillägg: När min svåger för många år sen köpte en då ganska dyr 525, sakndes en nyckel. Han krävde då, och fick till stånd, att alla (mekaniska) lås blev utbytta. Sen övergick bilen i ett par led till en son. Då hade den bara en nyckel kvar, så sonen beställde en extra hos BMW mha regnumret. Det gick helt ok. Det var bara det, att det för längesedan gjorda låsbytet inte hade dokumenterats. Nyckeln passade inte.... |
|
|
Tack, och ha en trevlig halloween. nizzan |
|
|
Fick nyss svar! Maila mig din mailadress och mobil så får Ni direktkontakt så kan du betala med Swish och dom skickar det som rekommenderat brev! Mvh Asken |
|
|
nizzan@telia.com Ha en bra helg |
|
|
Hej, dom säger att nyckel med fjärrkontroll finns inte längre. Kan jag handla nytt eller begagnat tändningslås med nycklar för att komma undan startspärren? |
|
|
Hej, Dina erfarenheter här avviker från våra. Lite svårt att förstå, faktiskt. Men, visst, allt finns inte i evighet. En fjärrnyckel innehåller dels en radiosändare, som öppnar dörrarna dels en krets, som samarbetar med EWS-modulen (startspärren). Det handlar alltså om två av varandra oberoende funktioner. Läs gärna om systemet här: Länk Om du skall byta ut delar för att komma undan en krånglande EWS-modul, måste du (åtminstone är det den enklaste vägen) köpa hela den begagnade kedjan tändningslås (med tillhörande nycklar) + EWS + DME (med samma nummer) från en skrotad bil med samma motortyp. Det finns mer att läsa, om du söker här på forumet. Då har du visserligen kvar EWS, men allt fungerar som det skall, åtminstone. /Lennart EDIT: Det kan eventuellt / antagligen vara aktuellt med kodning av delarna till din bil. Men det är fortfarande den enklaste och billigaste vägen med begagnat. EDIT II: Här är en diskussion, som kanske kan hjälpa. Bl a talas det om "EWS delete", dock utan att ge detaljer. Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ett billigare alternativ är att köpa en nyckel utan fjärrfunktion hos BMW som startnyckel. Och sedan ta en fjärrnyckel och såga av svärdet på och initiera den och hänga den ihop med start cykel. Då vilken BMW nyckel i den generationen som helst går att initiera för fjärrfunktionen ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej, tack för svaret. Men fattade inget? Såga av svärdet och initera den? |
|
|
Hej, är det någon som provat något sånt här? Länk Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk Du använder fjärrfunktionen med den nyckeln med avkapat Svärd som bihang till den du köpt som startnyckel från BMW utan fjärrfunktion då den inte är så dyr som en fjärrnyckel. Fjärrfunktionen är inte bilspecifik utan går att använda till vilken BMW som helst efter initiering som du gör själv.Fjärrnycklar finns billiga på Ebay dock inte med immobilazer. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.