|
|
|
|---|---|
|
Dags för nästa I-landsproblem, som gäller min M440 (G22 2021). Det verkar som att (även) BMW har tagit beslutet att alla "knappreglage" inte behöver fungera att trycka på med handskar på händerna!? Jag har lite varierande framgång att aktivera t.ex. panorama-kameror eller parkerings vyn och även knapparna (Home, Nav mfl) för iDrive med handskar. De använder tydligen både fysisk och kapacitiv avkänning. Tacksamt nog fungerar rattknapparna som riktiga knappar. Konstigt nog fungerar touch-(hjälp)funktionen för de 8 favorit-knapparna med handskarna. Någon som känner igen detta eller kan det vara "fel" på mina knappars kapacitiva känslighet? Det är inga jättetjocka handskar men jag tycker inte att jag ska behöva leta fram "seglarhandskarna" med avklippta fingertoppar? Jo, jag har rattvärme så jag överlever nog om jag tar av handskarna efter en stund men lite besviken på BMW:s konstruktion är jag. | |
| Har ärligt talat aldrig fått för mig att köra bil med handskar oavsett temperatur. Ratten blir ju varm på några sekunder och har jag dessutom kört med fjärrvärmaren funderar jag återigen när jag knäpper av rattvärmaren om jag skall ta bort automatstarten av rattvärmaren på lägre temperaturer - inget svar men jag inbillar mig att det är rätt sällsynt att man kör med handskar ( nu lär väl tråden fyllas av de som ändå är "handskkramare" :-)) | |
| Freude am Fahren, har du inte förarhandskar? Länk | |
|
Tack för det tipset Grelle! Beställt ett par gröna "Steve" att matcha mina gröna körmockasiner när jag äntrar min Oxfordgröna 850, startar upp V12an(även jag har bensinvärmare Freude Am Fahren) och glider iväg längs okända vägar. Mvh Asken |
|
| Asken, klart du ska ha ett par! Hestra gör utmärkta vardagshandskar, utsökta skidhandskar och deras förarhandskar är exakt som de ska vara. | |
|
Konstigt. På min X4 funkar det med handskar. Jag har skinnhandskar. |
|
| Tompak23d, Kanske dina handskar är tunna nog? Du kan kontrollera om även dina knappar till iDrive 7 kräver kapacitiv identifiering genom att, utan handskar, lägga an 2 fingrar (en finger på HOME och en på MAP) och sedan försöka trycka ned HOME ... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.