|
|
|
|---|---|
|
Detta kom samma dag som jag bytte ena låskistan för centrallåset slutat fundera. Kollade över minuspolen vid batteriet. Lite lite ärg. Nu är allt blankt och fint. Bilen drar alltså mer än vad den laddar. När motorn är igång så laddar den ca 14,5 när jag mäter på battteripolen. Alltså når ju 14,5 till batteriet. Jag har börjat fundera om något drar ström helt plötsligt. Kan min nya låskista dra ström hela tiden? Batteriet är ett Tudor från 2020 så jag skulle tro det är helt. Förslag? | |
|
Välkommen! Börja med att ladda batteriet ett dygn. Den ökade urladdningen kan hänga ihop med byte av låskista, att bilen inte somnade då. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Som ovan, du har ju haft dörren öppen och det drar ur batteriet när bilen inte får gå ned i sleepmode vilket tar 16 minuter vid opåverkad bil, så fort du rör nått i dörrväg, lås luckor mm så förlängs dessa 16 minuter och kan bli till timmar vilket tömmer batteriet ganska fort. Så ladda batteriet med extern laddare i 24 timmar fårn starthjälpsuttagen under huven så är du av med problemet. Är typ samma som kommer upp som varning, när dieslvärmarna körts och man kört kortkörning. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Detta var ju i augusti. Bilen har varit uppladdad co meddelandet har försvunnit men kommer åter efter en dag. | |
| Kan eventuellt vara att den nya låskistan inte jordar ordentligt. | |
|
"Kan eventuellt vara att den nya låskistan inte jordar ordentligt." Tror också på detta eller liknande problem, när min bil varnade för "increased battery discharge when stationary" berodde det på vatten i reservhjulsbaljan med kortslutningar etc Ibland, när jag låter DEFA-laddaren vara i för länge, varnar den för samma sak (konstigt) /M Mina bilar: Länk |
|
| Hur skapar in bristfällig jord högre förbrukning, hindrar den bilen från att "somna" eller vad skulle det bero på? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.