|
|
|
|---|---|
| F11. 520D. 2011. 20000 mil. Motorhaveri pga att kamkedjan har gått av. Tar BMW på sig något ansvar?Rimligt pris på motorbyte? Förslag på verkstad i området runt Stockholm/Södermanland/Östergötland/Småland? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Nja det kan du nog glömma att få nån backup från BMW. Böt motor in lika bil för 4 år sedan på jobbet inget från BMW 17.000 mil. Hoppas det hittas nån vettig motor att hänga i. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej. Inte så fort här. Detta drabbade även mig för ca 5 år sedan Då hörde jag av mig till BMW i Stockholms regionen och ville veta om någon garanti gäller. De bad om regnumret och sa att detta var ett känt problem på de första f11/10 modellen. De gick då igen chassi och eller regnumret via en lista och kunde konstatera att garantin inte gällde min bil, så klart 🤥. Men att det fanns bilar och modeller det gällde vet jag. Bäst och kolla med en BMW verkstad innan du gör något. De sa att garantin även om luftdämparna bak packade och bakvagnen sjönk ihop. Givetvis hände även detta mig, bara ca:a 3 veckor efter att jag bekostat ett motorbyte som totalsumman låg på runt 55 - 60 papp totalt då. Beställde en motor från Bildelsbasen och levererades till en verkstad, där jag kände folk o de fixade bytet åt mig. Motorn var en 1 år nyare och hade gått 1/2 så långt 11 200 mil betalade 32 000kr för motorn, har jag för mig, medans min rasade motor i bilen hade gått runt 20 500 mil. Ska tilläggas att det var billigt pris, men blev lurad i slutändan, för jag fick inga kvitton eller ens stämpel i service boken för jobbet. Enda jag har är några foton på när bilen bärgas dit. Företaget gick i graven bara kort därefter och jag är säker på att de tog allt de kunde svart, fastän jag inte ville det från början... Det var dessutom en Mekonomen verkstad. Inget ont om Mekonomen, för han blev stämd av dom och blev domstol och allt, men jag orkade inte vara med o tackade nej till att vara ett vittne, målsägande |
|
|
Serviceåtgärder enligt bilens serviceprogram skrivs in i serviceboken. Byte av motor, och andra reparationer, räknas inte som service. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.