|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte köpa hem bakskivor och belägg till min 520d (-15). Vid sökning via RealOEM så dyker dock två olika skivor, och två olika belägg upp i listan. Törs man köpa enbart på regnummer på sidor som www.skruvat.se eller måste man mäta eller visuellt jämföra delarna för att veta om de passar? | |
|
Hej, Livrem och hängslen rekommenderas! Dvs mät befintliga och jämför med uppgifterna hos real.oem. Sen beställer du rätt bmw-nummer och poängterar vid beställningen att inget annat gäller. Trodo.se har en service "kolla att det är rätt del till din bil", som man kan bocka för vid beställningen. /Lennart |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@pixworld : Syftar du på att varianten "Reinforced brakes" (utrustningskod S102A) dyker upp när du kollar i ETK? Det är högst osannolikt att din bil är utrustad med detta. Isåfall står det i din utrustningslista (S102A) eller så mäter man bromsskivans tjocklek (då det är 20 vs 24 mm vilket är en ganska stor skillnad). Så med största sannolikhet är det bromsskivor med måtten 330x20 du ska ha. Så gör som lenwib säger, vid beställningen ska du matcha att det du beställer har det BMW artikelnummer som du via ETK kommit fram till är rätt (och för bromsskivor kan du även dubbelkolla att dimensionerna stämmer). Bromsskivor Bak Dimensioner : 330x20 mm BMW artikelnummer : 34 21 6 775 287 Bromsbelägg Bak BMW artikelnummer : 34 21 6 862 202 |
|
@bmw-slangen Ja, när det gäller skivorna så är det "reinforsed brakes (345X24)" som kommer upp som alternativ. Min bil är högst stadardutrustad så detta torde jag inte ha. Jag går på 330X20 skivorna i stället. När det gäller belägg så visas två grupper, bägge med namnet REAR BRAKE - CONTROL MODULE EMF. Hä ser jag ingen skillnad på belägg-kittet förutom att de har olika artikelnummer. 34216775346 respektive 34216862202. Jag går på de senare och håller tummarna. Tack! |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det är helt olika belägg med helt olika dimensioner (skiljer typ 10mm på både bredd och höjd). Många bilder i ETK men även på de flesta onlineshops är semi-generiska (på många onlineshops står det till och med att bilden är ett exempel och visar inte hur den aktuella produkten ser ut exakt) vilket betyder att bilden endast visar hur en produkt av denna typ generellt ser ut. Man måste alltså alltid gå efter artikelnummer. Bild betyder ingenting. Artikelnummer är king. :-) @pixworld : Nu vet jag inte exakt vilken bil du har så jag bara matade in en Touring (då de brukar ha denna option med förstärkta bromsar vilket Sedan inte alltid har) och tog artikelnummer därifrån - endast i syfte att diskutera vanliga vs förstärka bromsar. Så om du inte gjort det så slå in de 7 sista siffrorna av ditt chassinummer och gå till bromsarna och kolla vad alla artikelnummer är. Du verkar dock redan ha gjort detta, för du fick fram samma bromsbelägg som jag fick, så då är det nog lugnt. |
| Pixworld: Detta är ett mycket bra alternativ till Skruvat Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.