|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Tänkte hjälpa en kompis kolla upp en bil i tyskland med chassinummer WBACT31090AW11561. Vin decoder hittar utrustningslistans och allt det är en 323ti compact -99. Men varken carfax eller några andra tjänster hittar nåt alls trots att bilen är så gammal. Någon som vet vad det kan bero på och finns det någonstans man kan hitta någon info om historiken ? BMW 4 Life | |
| Carfax är ett skämtföretag och tar betalt för info som är gratis på annat håll. Lägg inte en spänn där. De har dessutom bedrövlig datakvalitet och kopplar data från vissa källor till fel bil. Exempelvis fick jag en egen bil stämplad som skrotad för att registrerngsnumret var återanvänt. Överlag har Carfax extremt dålig info om tysksålda bilar eftersom det helt enkelt inte går på några bra sätt att integrera digitalt med registreringsmyndigheter där. Vissa regioner medger det men inte andra osv. | |
|
Kolla här Länk De har garantijobb på BMW lagrat. Bra att jämföra med serviceboken. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Tack Ola, jag beställde den faktiskt igår. Historiken var typ helt tom. Inga anmärkningar inga data. Bara 3 mätarställningar, en på några km när bilen var ny -99 sen två noteringar till en 2010 på 3700mil och en 2014 på 4100 mil. Båda "repair jobs". Annars helt tom rapport.... Det är liksom 2022 snart, vad är oddsen bilen gått så lite i tyskland.... BMW 4 Life |
|
| Då är den servad någonstans utanför BMW-servicenät helt enkelt. Säljaren bör ju förstå själv att han måste bekräfta mätarställningen på nåt sätt. Har han inga kvitton eller motsv att visa upp? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.